دبی آماده رونمایی از پهباد تاکسی خود می‌ شود

جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دبی قصد دارد از پهباد تاکسی خود در ماه جولای رونمایی کند. این پهباد که قابلیت سفارش از طریق یک اپلیکیشن مخصوص دارد، می‌تواند مسافران را بدون نیاز به خلبان به مقصد برساند.
تبلیغات

دبی پس از استفاده از جت پک برای کمک به آتش‌نشانان و نرم‌افزار تشخیص جرم برای کمک به نیروی پلیس، حالا قصد دارد از یک فناوری جدید و پیشرفته‌ی دیگر رونمایی کند. چندی پیش مقامات حمل‌ونقل شهری دبی اعلام کرده بودند که در حال آزمایش یک پهباد تاکسی هستند. این پهباد قرار است از ماه جولای (تیر ۱۳۹۶) به کار گرفته شود.

پهباد تاکسی

این پهباد که Ehang 184 نام دارد، سال گذشته در نمایشگاه CES معرفی شده بود. تا آنجایی که از پهبادها می‌دانیم، این وسیله کمتر شبیه به پهباد و بیشتر یک هلیکوپتر خودکار است که با استفاده از سیستم ناوبری خود می‌تواند مسافران را بدون نیاز به خلبان به مقصد نهایی برساند. رزرو این تاکسی پرنده از طریق یک اپلیکیشن موبایل امکان‌پذیر است. Ehang 184 می‌تواند برای مدت ۳۰ دقیقه پرواز و مسافران را تا مسافت ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر جابجا کند. حداکثر ظرفیت حمل این پهباد ۱۰۰ کیلوگرم است.

پهباد تاکسی

شاید تصور شود کاربرد این پهباد تنها مختص به حمل مسافر است، اما این شرکت چینی اخیراً قراردادی با ایالت نوادا در آمریکا برای پرواز آزمایشی امضا کرده و همچنین با یک شرکت بیوتکنولوژی برای استفاده از این پرنده‌ی بدون خلبان برای تحویل اندام‌های مصنوعی، به توافق رسیده است.

مقامات حمل‌ونقل و راه شهر دبی اعلام کرده‌اند که قصد دارند از این پهباد در اجلاس سران کشورهای جهان استفاده کنند. فاش شده است که این پهباد از مدتی قبل یک پرواز آزمایشی انجام داده و آماده‌ی خدمت‌رسانی کامل از ماه جولای امسال است.

پهباد تاکسی

لینک دانلود با کیفیت 720P | 360P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات