اچ تی سی تا پایان سال 2017 هدست واقعیت مجازی بی سیم عرضه می‌کند

پنج‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر ارشد مالی اچ‌تی‌سی در مصاحبه با CNET اعلام کرد این کمپانی در ماه‌های آینده یک هدست واقعیت مجازی موبایل معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

به گزارش سی‌نت، اچ‌تی‌سی در نظر دارد در ماه‌های آینده از یک هدست واقعیت مجازی رونمایی کند. چیالین چانگ، مدیر ارشد مالی اچ‌تی‌سی در جریان مصاحبه خود به این نکته اشاره کرده است که هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی را می‌توان در کنار گوشی‌ هوشمند U Ultra این کمپانی مورد استفاده قرار داد. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که این هدست واقعیت مجازی موبایل تا اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد.

چانگ در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما ایده‌های خوبی در مورد ترکیب واقعیت مجازی با قابلیت حمل داریم. وایو را باید یک هدست واقعیت مجازی رده بالا خواند. در ماه‌های آینده برنامه‌های ما در خصوص ترکیب قابلیت حمل و واقعیت مجازی رونمایی خواهد شد؛ به‌طوری‌که این محصول ورای به‌کارگیری قابلیت قرار دادن گوشی هوشمند در داخل هدست واقعیت مجازی است.

در حال حاضر تنها محصول اچ تی سی در حوزه‌ی واقعیت مجازی را باید هدست وایو خواند، حال آنکه تایوانی‌ها در ماه‌های گذشته اقداماتی انجام داده‌اند که نشان از علاقه‌ی آن‌ها به فعالیت در حوزه‌ی واقعیت مجازی موبایل دارد. برای مثال می‌توان به اپ استور واقعیت مجازی برای گوشی‌های هوشمند Viveport M اشاره کرد که سال گذشته در کشور چین راه‌اندازی شده است. همچنین باید به انتشار یک ویدیو اشاره کرد که نمونه‌ای مفهومی از گوشی هوشمندی با برند وایو را نمایش می‌دهد؛ هرچند اچ‌تی‌سی اظهار نظر مشخصی در این مورد انجام نداده است.

در حال حاضر اغلب هدست‌های واقعیت مجازی موجود در بازار از ایده‌ی قرار گرفتن گوشی هوشمند در داخل بدنه‌ی هدست استفاده می‌کنند، به‌طوری‌که نمایشگر گوشی در کنار قدرت پردازشی و همچنین سنسور‌های آن برای نمایش محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما ایده‌ای که اخیرا بیشتر مورد استقبال کاربران قرار گرفته، به‌کارگیری هدست‌های واقعیت مجازی مستقل است. به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی در نظر دارد روش سومی برای توسعه‌ی هدست واقعیت مجازی موبایل خود مورد استفاده قرار دهد که شاید شبیه به روشی است که ال‌جی از آن بهره برد. ال‌جی در کنار جی ۵، پرچم‌دار سال ۲۰۱۶ خود از ماژولی با نام LG 360 VR رونمایی کرد که یک هدست واقعیت مجازی مستقل با قابلیت اتصال به گوشی از طریق درگاه USB‌‌ نوع C است.

هدست واقعیت مجازی ال‌جی مشکلات زیادی دارد، اما قرار ندادن گوشی درون هدست، یک روش بسیار مناسب است؛ چراکه وزن هدست در زمان استفاده بسیار کاهش پیدا می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات