علاقه کاربران به ثبت عکس سلفی بیشتر از دیدن آن است

چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نتیجه تحقیقات جدید نشان می‌دهد مردم علاقه‌ی زیادی به سلفی گرفتن دارند، اما بسیاری از آن‌ها اصلا دوست ندارد عکس‌های سلفی دیگران را ببینند.
تبلیغات

به‌تازگی مقاله‌‌ای با عنوان «پارادوکس سلفی: همه می‌خواهند سلفی بگیرند، کسی دوست ندارد سلفی ببیند» در دانشگاه لودویگ مکسیمیلیانز منتشر شده است. این تحقیقات بر اساس نظرسنجی از میان ۲۳۸ کاربر اتریشی، آلمانی و سوئیسی انجام شده است. ۲۳۸ نفر از ۳ کشور مختلف نمونه گروه آماری کوچکی است، اما به نظر می‌رسد که نتایج تحقیقات یک حس مشترک را بین همه این افراد اثبات می‌کند.

مردم علاقه به گرفتن سلفی و اشتراک‌گذاری آن دارند؛ اما آن‌ها دوست ندارند آن را ببینند.

سلفی

%۷۷ از افراد مورد سؤال فقط ماهی یک‌بار سلفی می‌گیرند و ۲۷% هفته‌ای یک‌بار، اما ۹۰% از آن‌ها بر این اعتقاد هستند که دیدن سلفی دیگران یک نوع خودستایی است. (فقط ۴۶% از این افراد در مور سلفی خود نیز این نظر را داشتند) و حتی کسانی که بیشتر وقت خود را صرف گرفتن سلفی می‌کنند نیز علاقه‌ای به دیدن سلفی در شبکه‌های اجتماعی نشان ندادند.

در این مقاله آمده است: «کاربرانی که از خودشان به‌طور مداوم سلفی می‌گیرند، علاقه کمتری به دیدن سلفی دیگران دارند و ترجیح می‌دهند بیشتر عکس‌های معمولی را تماشا کنند. این موضوع نوعی پارادوکس ایجاد می‌کند؛ بسیاری از کاربران از خود سلفی می‌گیرند، در همان حال دوست دارند که سلفی‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی کمتر باشند.

مسلما این تحقیق در گروه آماری بسیار کوچک فرهنگی و منطقه‌ای صورت گرفته است؛ اما شما را به سمت نتیجه‌ای که احتمالا مدتی است به آن فکر می‌کنید سوق می‌دهد؛ سلفی شما برای هیچ‌کس مهم نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات