قرارداد ۴.۳ میلیارد دلاری سامسونگ برای تولید پنل اولد آیفون 8

پنج‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ قراردادی جدید برای تولید نمایشگرهای OLED مورد نیاز کمپانی اپل منعقد کرده است که درآمدی ۴.۳ میلیارد دلاری برای این کمپانی در پی دارد.
تبلیغات

سامسونگ‌دیسپلی گزارش داده است که قراردادی به ارزش ۴.۳ میلیارد دلار با اپل منعقد کرده تا بدین طریق تعداد ۶۰ میلیون نمایشگر دیگر برای نسل بعدی آیفون‌های کوپرتینویی‌ها تولید کند. این یک قرارداد تازه بین دو شرکت اپل و سامسونگ است؛ چراکه سال گذشته نیز قرارداد دیگری بین اپل و سامسونگ‌دیسپلی منعقد شده بود که بر اساس آن، طرف کره‌ای وظیفه‌ی تولید ۱۰۰ میلیون واحد پنل OLED را برای آیفون بعدی طرف آمریکایی بر عهده گرفته است. این اولین‌ باری است که شاهد استفاده از پنل OLED در آیفون‌های اپل خواهیم بود.

کمپانی اپل هر سال حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه گوشی‌ آیفون به بازار عرضه می‌کند. بنابراین با توجه به دو قراردادی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، سامسونگ در مجموع ۱۶۰ میلیون پنل OLED برای آیفون بعدی تولید خواهد کرد و بدین طریق این شرکت تقریبا تولید ۸۰ درصد از تقاضای امسال اپل را بر عهده دارد. بر اساس گزارش‌های قبلی، گفته می‌شد که فقط مدل رده‌بالای آیفون‌های امسال از نمایشگر OLED بهره خواهد برد،‌ اما با توجه به خبر تقاضای اپل برای افزایش تولید پنل‌های یادشده، حال انتظار می‌رود دو مدل از سه مدل آیفون‌های بعدی اپل از نمایشگر‌های OLED بهره ببرند.

البته تاکنون هیچ یک از دو شرکت مورد بحث این قرارداد را تأیید یا رد نکرده‌اند. 

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات