تغییرات ساختاری در پی شایعات فساد مالی سامسونگ

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
پس از انتشار شایعات در مورد فساد مالی در شرکت سامسونگ و دادن رشوه به مقامات کشور کره‌ جنوبی، این شرکت تغییراتی در رویکرد خود داده است.
تبلیغات

پس از فساد مالی بزرگ در کره جنوبی و کنار رفتن رئیس جمهور کره جنوبی، پای سامسونگ و وارث آن نیز به این ماجرا باز شد. حالا پس از این شایعات، سامسونگ تغییراتی در رویکرد تجاری خود ایجاد کرده است. 

اولین تغییر مربوط به فدراسیون صنایع کره است. سامسونگ این مجمع را ترک خواهد کرد؛ چرا که FKI نقشی اساسی در فساد مالی داشته و در واقع واسطه‌ای بین رشوه‌دهندگان و دولت بوده است. در حال حاضر سامسونگ اولین عضو این مجمع است که از آن انصراف داده است؛ اما انتظار می‌رود دیگر اعضا نیز به‌زودی انصراف دهند.

همچنین این شرکت بخشی از سامسونگ را که ۲۰۰ عضو با تأثیرگذاری بسیار بالا در تصمیمات این شرکت دارد، منحل خواهد کرد. این اعضا توسط خانواده‌ی لی انتخاب می‌شوند و عضو ارشد به‌حساب می‌آیند. 

البته با این که تغییرات زیادی در ساختار و روابط سامسونگ داده شده؛ اما از لحاظ محصولات، تغییری در استراتژی این شرکت داده نشده است و گلکسی اس 8 احتمالا در فروردین ۹۶ معرفی می‌شود و حضور اندکی نیز در MWC 2017 خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات