سفیر کره جنوبی: ایران یک شریک بسیار قدرتمند در صنعت خودروسازی است

یک‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
سفیر کره‌ جنوبی اعلام کرد ایران یک شریک بسیار قدرتمند است که می‌تواند شرکت‌های خودروسازی را قدرتمند کند.
تبلیغات

کیم سئونگ هو سفیر کره جنوبی در همایش بین‌المللی خودرو ایران گفت: «کل صنعت خودروی ایران را ستایش می‌کنم. من به‌عنوان یک سفیر فکر می‌کنم این یک کنفرانس دیپلماتیک است و من هدفم نزدیکی دو کشور با هم است. مردم ایران و کره جنوبی باید ارتباط قوی با هم داشته باشند. اگر خودرویی دارید که خراب باشد، نمی‌توانید از آن استفاده کنید. اگر مردم ایران از خودروهای تولیدشده در کره، ژاپن، آلمان و فرانسه خریداری کنند، روابط مردم و صنعت کشورها هم افزایش می‌یابد.»

سئونگ هو  ادامه داد: «به نظرم این همایش می‌تواند نقش بزرگی در صنعت ایران داشته باشد. ایران با ۸۰ میلیون نفر جمعیت بازار خوبی برای خرید خودرو است و این پتانسیل می‌تواند باعث گسترش صنعت ایران باشد. به نظرم می‌توان از پیچ تا حتی تولید قطعات بزرگ خودرو را زمینه‌ای برای افزایش مناسبات قرار داد. من امروز را روز بزرگی در صنعت خودروی ایران می‌دانم.»

سفیر کره جنوبی اعلام کرد: «من به شرکت‌های خودروسازان می‌گویم که شما به ایران می‌آیید تا از بازار و ظرفیت‌های آن استفاده کنید که شاید برای شما خطر داشته باشد. اما شما می‌خواهید از این بازار بروید؟ نه شما این بازار خوب را از دست نمی‌دهید. ایران فقط جایی نیست که شما خودرو بسازید و در آنجا بومی‌سازی کنید. ایران یک شریک بسیار قدرتمند است که می‌تواند شرکت‌های شما را قدرتمند کرد. ایران رقیب خوبی در آینده برای شما خواهد بود.»

سئونگ هو گفت: «اگر صنعت خودروسازی تنها عرصه‌ی رقابت اروپا و آمریکا بود آینده‌ی آن نامشخص و بد می‌شد. اما امروز با حضور شرکت‌های کره‌ای‌ و ژاپنی این بازار با رقابت شدید به سمت پیشرفت در حال حرکت است. ایران نیز می‌تواند در آینده رقیبی برای شرکت‌های آسیایی و حتی اروپایی و آمریکایی شود. پس ایران جای خوبی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ خودرویی است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات