آئودی از فیس‌ لیفت RS3 Sportback رونمایی می کند

سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آئودی قرار‌ است از فیس‌لیفت خودروی RS3 با نام Sportback رونمایی کند. این مدل در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد.
تبلیغات

تقریباً یک سال از معرفی فیس‌لیفت خودروهای A3 و S3 می‌گذرد. به‌علاوه چندین ماه هم از معرفی سدان RS3 در نمایشگاه خودروی پاریس گذشته است. حالا آئودی تصور می‌کند که بهترین زمان برای معرفی مدل به‌روزشده‌ی RS3 Sportback است.

خودروی جدید از تجهیزات و فناوری‌های موجود در A3 معمولی بهره می‌برد و دارای پیشرانه‌ی قدرتمندتر توربو فایو خودروی RS3 سدان است. قدرت این پیشرانه به حداکثر ۳۹۵ اسب بخار می‌رسد.

RS3 Sportback تقریباً هم‌وزن RS3 است و از موتور ۵ سیلندر توربوی ۲.۵ لیتری همین خودرو استفاده می‌کند. این پیشرانه قبلاً هم در آئودی TT RS به کار گرفته شده است. این خودرو به لطف محفظه‌ی میل‌لنگ آلومینیومی خود، ۲۶ کیلوگرم سبک‌تر است و نسبت به مدل قبلی ۳۳ اسب بخار قدرت بیشتری تولید می‌کند. گشتاور این پیشرانه در دورهای ۱۷۰۰ تا ۵۸۵۰ در حدود ۴۸۰ نیوتون متر است.

این موتور ۵ سیلندر به یک جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته دو کلاچه اس‌ترونیک (S-tronic) مجهز است و از سیستم چهارچرخ محرک بهره می‌برد.

آئودی RS3 Sportback

آئودی مدعی است که RS3 Sportback می‌تواند در زمان ۴.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. این مدل نسبت به خود RS3 دودهم ثانیه سریع‌تر است. این خودرو مجهز به محدودکننده‌ی الکتریکی سرعت است و حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. بااین‌حال یکی از مدل‌های RS3 Sportback قابلیت رسیدن به سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت نیز دارد.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۸.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و میزان دی‌اکسید کربن تولیدی آن به ازای هر کیلومتر ۱۸۹ گرم است.

ظاهر بیرونی RS3 Sportback شباهت زیادی به مدل استاندارد A3 و مدل اسپرت S3 دارد. ویژگی‌هایی چون چراغ‌های جلوی LED، جلوپنجره‌ی یک‌تکه با زاویه‌ی بیشتر در اطراف، سپرهای جدید همراه با باله‌ی جلوی بازطراحی شده، دیفیوزر عقب بهینه‌شده و چراغ‌های عقب جدید، همگی رگه‌هایی از مدل‌های قبلی آئودی را در خود دارند.

آئودی RS3 Sportback

اساسی‌ترین تغییر در داخل خودرو، وجود کابین مجازی (Virtual Cockpit) آئودی در این مدل است. آئودی در این مدل یک صفحه‌نمایش مخصوص ساخته است که سرعت را در وسط و کمیت‌هایی نظیر گشتاور، نیروی g و فشار تایرها را در اطراف نمایش می‌دهد. زمانی که انتقال قدرت در حالت دستی قرار می‌گیرد، یک نشانگر زمان مناسب برای تعویض دنده‌ را به راننده اعلام می‌کند.

صندلی‌های RS3 Sportback دارای برش‌های منحنی بیشتری هستند و سیستم‌های سرگرمی موجود در عقب خودرو به‌روزرسانی شده‌اند. این مدل از یک دستیار جدید در مواقع اضطراری نیز بهره می‌برد و در صورت مواجهه با خطر، خودرو را متوقف می‌کند.

آئودی RS3 Sportback

سفارش RS3 Sportback در اروپا از ماه آوریل سال جاری میلادی (بهار سال آینده) آغاز خواهد شد و اولین تحویل در ماه اوت (مرداد ۱۳۹۶) صورت خواهد گرفت. این مدل در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ نیز به نمایش درخواهد آمد.

در ادامه تصاویر و ویدئوی معرفی این خودرو را مشاهده خواهید کرد.

دانلود ویدئو با کیفیت 720P | 360P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات