شرکت نیسان به تقلب در سنجش آلایندگی خودروهایش متهم شد

شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت نیسان به دلیل احتمال استفاده از تراشه‌های غیر استاندارد در سامانه‌ی اندازه‌گیری آلاینده‌ی نیسان قشقایی در مظان اتهام قرار گرفت.
تبلیغات

شرکت نیسان به تقلب در استفاده از تراشه‌های اندازه‌گیری آلاینده‌ در پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری دیزلی مدل SUV قشقایی در کره‌ی جنوبی متهم شد؛ اما این شرکت ژاپنی اصرار دارد که تمامی قوانین و مقررات را رعایت کرده و این تصمیم دادگاه واقعا آن‌ها را ناامید کرده است.

شرکت نیسان کره‌ی جنوبی نیز اعلام کرد این موضوع با تمام قوانین مطابقت دارد و از تجهیزات غیر استاندارد و غیر قانونی برای تقلب در اخذ استاندارد یورو ۶ قشقایی استفاده نکرده است. از سوی دیگر، دولت کره‌ی جنوبی اعلام کرد تجهیزات استفاده‌شده در این خودرو، سطح اکسید‌های نیتروژن را پایین‌تر از واقعیت نشان می‌دهند. از این‌رو، فروش نیسان قشقایی در کره‌ی جنوبی متوقف شد و ۸۱۴ دستگاه آن فراخوانی شدند.

نیسان در سال گذشته به دلیل اتهام در تقلب آزمون آلایندگی در حدود ۳۰۰ هزار یورو جریمه شد؛ اما پس از رد تمامی ادعاها، مورد شکایت وزیر محیط زیست قرار گرفت. این خودروساز اتهامات وارده از سوی دولت مبنی بر استفاده از تجهیزات تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای را نیز به شکل قاطعانه‌ای رد کرد.

دولت کره‌ی جنوبی در پی رسوایی شرکت فولکس‌واگن، تصمیم گرفت به‌طور مستقل آلاینده‌های تولیدی از ۲۰ خودروی دیزلی را آزمایش کند و اعلام کرد شرکت نیسان از تراشه‌هایی برای تقلب در اندازه‌گیری آلودگی در سیستم اگزوز خروجی آن استفاده کرده است که وقتی دما به ۳۵ درجه‌ی سلسیوس می‌رسد، از کار می‌افتند.

سخن‌گوی دولت در این باره می‌گوید:

معمولا اکثر خودروها تجهیزات مربوط به کاهش آلاینده‌ها را وقتی دما به ۵۰ درجه می‌رسد، خاموش می‌کنند تا از بیش‌از‌حد گرم شدن پیشرانه جلوگیری شود؛ اما در این بین، مدل قشقایی تنها مدلی است که آن را در ۳۵ درجه خاموش می‌کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات