دستیار صوتی هوشمند بیکسبی بیشتر مبتنی بر S Voice خواهد بود

شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
منابع نزدیک به سامسونگ عنوان کرده‌اند که دستیار صوتی هوشمند بیکسبی گلکسی اس ۸ بیشتر مبتنی بر S Voice توسعه یافته است تا اینکه از تکنولوژی Viv استفاده کند.
تبلیغات

سامسونگ در تلاش است تا با به‌کارگیری طراحی جدید در گوشی هوشمند پرچم‌دارش و همچنین اضافه کردن امکاناتی نظیر دستیار صوتی هوشمند، به‌نوعی تجربه‌ی تلخ گلکسی نوت ۷ را از ذهن کاربران پاک کند.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که سامسونگ کلید فیزیکی را از گلکسی اس ۸ حذف و دستیار صوتی هوشمند جدیدی با نام بیکسبی که قادر است با سیری اپل رقابت کند، با این گوشی هوشمند همراه خواهد کرد.

شنیده‌ها حکایت از این دارند که سنسور اثر انگشت که پیش از این روی کلید فیزیکی Home در جلوی گوشی قرار داشت، به پشت گوشی انتقال خواهد یافت؛ هرچند امکان تغییرات طی دو ماهِ مانده به عرضه‌ی این گوشی هوشمند وجود دارد.

یکی دیگر از سیاست‌های جدید سامسونگ، عرضه‌ی گلکسی اس ۸ تنها با بهره‌گیری از نمایشگری با طرفین خمیده است که البته باز هم این گوشی هوشمند در دو سایز مختلف راهی بازار خواهد شد. اطلاعات موجود نشان از این دارند که برخلاف پرچم‌دار آیفون، گلکسی اس ۸ همچنان از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی خواهد کرد.

سامسونگ امیدوار است با اضافه کردن ویژگی‌های جدید به گوشی هوشمند پرچم‌دار خود، این محصول را دارای ارزش لازم برای خرید نشان دهد. سامسونگ ماه گذشته گزارش مربوط به دلیل انفجار گلکسی نوت ۷ را ارائه کرد که بر اساس آن، دو دلیل برای آتش گرفتن باتری گلکسی نوت ۷ عنوان شد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، سامسونگ در گلکسی اس ۸ از وجود باتری‌های Samsung SDI استفاده خواهد کرد. باتری‌های ساخت Samsung SDI پیش از این نیز در گلکسی نوت ۷ مورد استفاده قرار گرفته بود که البته سامسونگ این کمپانی را به دلیل نداشتن کیفیت بالای ساخت در کنار سایز متفاوت باتری که منجر به انفجار شد، ملامت کرد. Samsung SDI اعلام کرده است که برای افزایش کیفیت و بهبود فرایند تولید باتری‌های خود پس از انفجار گلکسی نوت ۷، بیش از ۱۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده، به‌طوری‌که از اشعه‌ی ایکس برای بررسی کیفیت‌ باتری‌های تولیدشده برای تمام محصولات استفاده خواهد شد.

مشکل ایجادشده برای گلکسی نوت ۷ علاوه بر اینکه ضرری ۵ میلیارد دلاری برای این کمپانی به ارمغان آورد، رتبه‌ی اول را از نظر میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند از سامسونگ گرفته است. بر اساس آمارهای ارائه‌شده توسط Counterpoint Technology market Reasearch، اپل در طول دو سال اخیر برای اولین بار موفق شده است از نظر میزان عرضه، سامسونگ را پشت سر بگذارد.

در آسیا و اقیانوسیه، سامسونگ از نظر میزان عرضه طی پاییز ۲۰۱۶ به رتبه‌ی پنجم سقوط کرده که این کمپانی را پس از کمپانی‌های اپل، هواوی، اوپو و ویوو قرار داده است. سامسونگ امیدوار است فروش گلکسی اس ۸ بتواند تغییراتی در روند عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند این کمپانی ایجاد کند.

گزارش‌های پیشین نشان از این دارند که با حذف کلید فیزیکی Home، دستیار صوتی هوشمند گلکسی نوت ۷ موسوم به بیکسبی، از وجود کلید فیزیکی در لبه‌ی گوشی بهره می‌برد. شنیده‌ها نشان از این دارند که بیکسبی از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره خواهد برد. در ماه اکتبر سامسونگ کمپانی آمریکایی Viv را که بنیان‌گذاران آن توسعه‌دهندگان سیری هستند، تصاحب کرد.

در هفته‌های اخیر بسیاری از اطلاعات ارائه‌شده نشان از این داشتند که دستیار صوتی هوشمند بیکسبی سامسونگ مبتنی بر قابلیت‌های تکنولوژی Viv توسعه یافته است، حال آنکه منابع نزدیک در گفتگو با وال‌استریت ژورنال، بیکسبی را بیشتر مبتنی بر دستیار صوتی هوشمند S Voice سامسونگ عنوان کرده‌‌اند. سامسونگ دستیار صوتی هوشمند S Voice را برای اولین بار همراه با گلکسی اس ۳ در سال ۲۰۱۲ رونمایی کرد که البته از همان ابتدا این دستیار نتوانست آن‌چنان که باید موفق باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات