نانو دیسک‌ هایی که به بدن شما راه مبارزه با سرطان را می‌ آموزند

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
دانشمندان موفق به آزمایش نانودیسک‌هایی شده‌اند که می‌توانند به سیستم ایمنی بدن راه غلبه بر سلول‌های سرطانی را بیاموزد. این دیسک‌ها در طول ۱۰ روز تومورها را نابود می‌کنند.
تبلیغات

در آینده افراد می‌توانند با تزریق دیسک‌هایی با ابعاد نانو به بدن خود، به جنگ انواع سرطان بروند. دانشمندان دانشگاه میشیگان موفق به آزمایش نانودیسک‌هایی با ابعاد ۱۰ نانومتر شده‌اند که بدن را برای کشتن سلول‌های سرطانی آموزش می‌دهند. هرکدام از این دیسک‌ها سرشار از نئوآنتی‌ژن یا جهش‌های توموری خاص هستند که به سلول‌های T دستگاه ایمنی بدن ما، راه شناسایی نئوآنتی‌ژن‌ها و کشتن آن‌ها را می‌آموزند. زمانی که این نانودیسک‌ها با مهارکننده‌های سیستم ایمنی بدن هماهنگ شدند، نه‌تنها می‌توانند هر توموری را از بین ببرند، بلکه می‌توانند مانع شکل‌گیری مجدد آن‌ها نیز بشوند.

این آزمایش تابه‌حال تنها روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شده‌ است؛ اما نتایج آن امیدوارکننده است. این نانودیسک‌ها به ۱۰ روز زمان برای نابودی تومورها نیاز دارند و می‌توانند تومورهای مشابه را ۷۰ روز پس از تشکیل مجدد آن‌ها از بین ببرند. بزرگ‌ترین چالش کنونی برای محققان، سنجیدن این آزمایش‌ها برای آگاهی از دوام آن‌ها در بدن حیوانات بزرگ‌تر است. اگر این روش در مورد انسان‌ها موفقیت‌آمیز باشد، دوران قدرت‌نمایی سرطان به سر آمده است و این بیماری درمان می‌شود. درنتیجه مادامی‌که پزشکان بتوانند نمونه‌ای از سرطان فرد بیمار به دست آورند، این شانس را خواهند داشت تا بر این بیماری غلبه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات