AMD با کسب درآمد 1.1 میلیارد دلاری در پاییز 2016 بالاتر از انتظارات عمل کرد

پنج‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اِی اِم دی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده که بر اساس آن، دومین تولیدکننده‌ی بزرگ پردازنده متحمل ضرر عملیاتی ۳ میلیون دلاری از درآمد ۱.۱۱ میلیارد دلاری شده است.
تبلیغات

اِی اِم دی گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ خود را منتشر کرد که بر اساس آن، این کمپانی موفق شد بالاتر از پیش‌بینی تحلیل‌گران عمل کند. در سالی که گذشت، AMD دوران پرچالشی سپری کرد؛ چراکه این کمپانی در پی کاهش تمرکز خود بر بازار پی‌سی‌ بود. هرچند ای ام دی برای رسیدن به روزهای خوب راه درازی در پیش دارد، اما ۲۰۱۶ در مقایسه با ۲۰۱۵ راضی‌کننده‌تر بود. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که AMD موفق شده است در پاییز ۲۰۱۶ درآمدی ۱.۱۱ میلیارد دلاری به دست بیاورد که حدود ۱۵ درصد بیشتر از درآمد این کمپانی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ است. حاشیه‌ی سود AMD نیز ۳۲ درصد اعلام شده که در مقایسه با سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵، نزدیک به ۲ درصد افزایش پیدا کرده است. AMD در پاییز ۲۰۱۶، ضرر عملیاتی ۳ میلیون دلاری به جا گذاشته که در مقایسه با ضرر ۴۹ میلیون دلاری سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵، کاهش پیدا کرده است. ضرر خالص ثبت‌شده برای AMD طی پاییز ۲۰۱۶، قریب به ۵۱ میلیون دلار برآورد شده که در مقایسه با ۱۰۲ میلیون دلار مدت مشابه سال ۲۰۱۵ نصف شده است.

در سال ۲۰۱۶ ای ام دی موفق شده است درآمدی ۴.۲۷ میلیارد دلاری به دست بیاورد که بیش از ۷ درصد افزایش پیدا کرده است. برای کل سال ۲۰۱۶، حاشیه‌ی سود AMD نزدیک به ۲۳ درصد اعلام شده که در مقایسه با سال ۲۰۱۵، بیش از ۴ درصد افزایش پیدا کرده است. ضرر عملیاتی و ضرر خالص اِی اِم دی به ترتیب ۳۷۲ و ۴۹۷ میلیون دلار تعیین شده که در مقایسه با ۴۸۱ و ۶۶۰ میلیون دلار سال گذشته، کاهش پیدا کرده است.

افزایش درآمد AMD تا حدود بسیار زیادی به افزایش فروش پردازنده‌های گرافیکی این کمپانی وابسته است. درآمد بخش تولید پردازنده‌های گرافیکی AMD موفق شده است ۶۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند که ۲۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش پیدا کرده است. به نظر می‌رسد پردازنده‌های گرافیکی سری پولاریس AMD عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته‌‌اند. هرچند بخش تولید پردازنده‌های گرافیکی AMD ضرر عملیاتی ۲۱ میلیون دلاری به بار آورده، اما این رقم بسیار بهتر از ۹۹ میلیون دلار ضرر عملیاتی ثبت‌شده برای سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ است.

هرچند میانگین قیمت فروش پردازنده‌های AMD کاهش پیدا کرده، اما در عوض میانگین قیمت فروش پردازنده‌های گرافیکی این کمپانی افزایش داشته است که به دلیل افزایش تقاضا برای پردازنده‌های گرافیکی رده بالای این کمپانی است. انتظار می‌رود با رونمایی از سری پردازنده‌های رایزن AMD، شاهد رونق فروش پردازنده‌های این کمپانی نیز باشیم.

با توجه به بهره‌گیری از پردازنده‌های گرافیکی AMD در دو کنسول پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان، اِی اِم دی برنده بزرگ حوزه‌ی کنسول‌ بازی است و فروش بالای این محصولات که از نسل‌های پیشین بیشتر بوده، منجر به افزایش درآمد برای AMD شده است. بخش تولید پردازنده‌های گرافیکی AMD برای کنسول‌ها با افزایش درآمد ۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته همراه بوده و به ۵۰۶ میلیون دلار رسیده است. سود عملیاتی این بخش از کمپانی ۴۷ میلیون دلار بوده که البته در مقایسه با ۵۹ میلیون دلار سال ۲۰۱۵ کاهش پیدا کرده است. دلیل کاهش سود عملیاتی اِی اِم دی، سرمایه‌گذاری بیشتر AMD در بخش تحقیق و توسعه است.

اِی اِم دی اعلام کرده است که انتظار دارد درآمدش طی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ با افزایش ۱۸ درصدی در مقایسه با زمستان ۲۰۱۶ همراه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات