وان پلاس در بنچمارک های گیک بنچ و انتوتو تقلب کرده است

چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد کمپانی وان‌پلاس در گوشی‌های هوشمند وان‌پلاس 3 و وان‌پلاس 3 تی تغییراتی اعمال کرده است تا امتیاز کسب‌شده در بنچمارک‌ها افزایش یابد.
تبلیغات

مسئولان گیک‌بنچ و XDA معتقد هستند که دو کمپانی وان‌پلاس و میزو در نتایج بنچمارک‌های اجراشده در بعضی از محصولاتشان، تغییراتی ایجاد کرده‌اند. دو گوشی هوشمندی که گفته می‌شود نتایج بنچمارک آن‌ها واقعی نیست وان پلاس 3 تی و میزو پرو 6 نام دارند.

گویا هر دو دستگاه نشان می‌دهند چه زمانی روی آن‌ها بنچمارکی اجرا می‌شود و در نحوه عملکرد خود تغییراتی اعمال می‌کنند تا نتیجه بهتری در بنچمارک کسب کنند. وان‌پلاس در دفاع از خود گفته است که انجام این کار باعث می‌شود تجربه کاربری بهتری ارائه شود و در بعضی از بازی‌ها بتوان گرافیک بهتری به کاربر ارائه داد. در این روش، از بعضی مکانیزم‌های موجود در ساختار سیستم‌عامل اندروید 7.0 نوقا استفاده می‌شود تا در نتیجه سرعت پردازنده مرکزی افزایش یابد.

در کلامی ساده‌تر، باید بگوییم این اقدام باعث می‌شود هنگام اجرا شدن بعضی از اپلیکیشن‌ها از جمله انتوتو و گیک‌بنچ، سرعت پردازنده افزایش یابد تا نتیجه به‌مراتب بهتر شود. این برای اولین بار نیست که شاهد اتهاماتی مبنی بر تغییر در نتایج بنچمارک‌ها هستیم. سامسونگ نیز در گذشته انویدیا را متهم کرد که نه‌تنها حق پتنت این کمپانی را نقض کرده بلکه در نتایج بنچمارک تراشه تگرا K1 نیز تغییراتی ایجاد کرده است.

سامسونگ مدعی بود که اقدام انویدیا باعث شده است تراشه K1 نسبت به اگزینوس 5433 قدرتمندتر به نظر برسد. اچ‌تی‌سی نیز اعلام کرده بود که  در بعضی از محصولات خود، کاری کرده است تا اجرای بنچمارک را متوجه شوند و سرعت پردازنده را افزایش دهند.

در هر صورت باید در نظر داشت که سال گذشته وان پلاس 3 تی توانست با کسب امتیاز ۱۶۳,۰۰۰ در بنچمارک انتوتو بالاترین امتیاز را در میان گوشی‌های هوشمند اندروید کسب کند. حال که مسئولان انتوتو و گیک‌بنچ درستی بنچمارک‌های صورت گرفته در این گوشی هوشمند را زیر سؤال برده‌اند، صحت امتیازهای کسب‌شده توسط وان‌پلاس 3 تی نیز زیر سؤال می‌رود.

از طرفی وان پلاس 3 توانسته بود امتیاز ۱۴۷,۰۰۰ کسب کند که به نظر می‌رسد این گوشی هوشمند نیز از مکانیزم موجود در وان‌پلاس 3 تی بهره می‌برد و در زمان اجرای بنچمارک‌ها، سرعت پردازنده وان‌پلاس 3 افزایش می‌یابد.

در حال حاضر تنها می‌توانیم منتظر واکنش وان‌پلاس باشیم تا صحت امتیاز کسب‌شده توسط وان‌پلاس 3 تی را اثبات کند. این کمپانی اعلام کرده است قابلیتی را که باعث می‌شود وان پلاس و وان‌پلاس 3 تی در اجرای بنچمارک‌ها با افزایش سرعت پردازنده مرکزی روبه‌رو شود، در آپدیت‌های بعدی OxygenOS حذف خواهد کرد. وان‌پلاس در بیانیه‌ای اعلام کرده است:

برای اینکه تجربه کاربری بهتری در اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها به کاربرانمان ارائه دهیم، از یک سری مکانیزم خاص استفاده کرده‌ایم که باعث می‌شود سرعت پردازنده افزایش یابد. البته قصد داریم در آپدیت‌های بعدی OxygenOS این قابلیت را در اجرای بنچمارک‌ها از وان‌پلاس 3 و وان‌پلاس 3 تی حذف کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات