آیفون پراستفاده‌ترین دوربین در وب‌سایت فلیکر

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس جدیدترین آمار وب‌سایت اشتراک‌گذاری عکس فلیکر، آیفون یک بار دیگر به‌عنوان پراستفاده‌ترین دوربین در بین کاربران این سرویس اعلام شد.
تبلیغات

گوشی هوشمند آیفون اپل، یک بار دیگر در جایگاه پراستفاده‌ترین دوربین لیست وب‌سایت محبوب اشتراک‌گذاری عکس فلیکر جای گرفت. این آمار فقط مختص دوربین‌ گوشی‌ هوشمند نیست و باید اشاره کنیم که آمار دوربین‌های معمولی نیز در این لیست اعمال شده است. البته دست‌یابی به این آمار چندان جای تعجب ندارد؛ زیرا آیفون‌های اپل از مدت‌ها قبل عنوان پراستفاده‌ترین دوربین‌ را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس داده‌های وب‌سایت فلیکر، آیفون‌های اپل در مجموع با سهم ۵۴ درصدی در بالاترین جایگاه لیست ۱۰۰ دوربین پراستفاده‌ی این سرویس قرار گرفته است. پس از پرفروش‌ترین محصول کمپانی اپل، کانن با سهم ۲۳ درصدی در جایگاه دوم لیست فلیکر قرار گرفته و نیکون با سهم ۱۸ درصدی جایگاه سوم را به‌ دست آورده است. بر اساس آمار و ارقام ارائه‌شده توسط فلیکر، سایر دوربین‌ها در مجموع فقط ۵ درصد از لیست ۱۰۰ دوربین پراستفاده‌ی این وب‌سایت را تشکیل می‌دهند. این آمار بر اساس تحلیل‌های صورت‌گرفته روی ۷۵ میلیون کاربر فلیکر به‌ دست آمده است.

فلیکر

سال گذشته نیز کمپانی اپل در جایگاه نخست پراستفاده‌ترین دوربین‌های وب‌سایت مورد بحث قرار گرفت؛ اما در آن زمان سهم این شرکت ۴۷ درصد بود. علاوه بر این در سال ۲۰۱۴ شرکت اپل پس از کانن در جایگاه دوم لیست نامبرده قرار گرفت. این یعنی میزان استفاده از دوربین آیفون طی سه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

ورای محبوبیت بی ‌چون‌وچرای آیفون‌ اپل در این مطالعه، عموما گوشی‌های هوشمند همچنان در حال سلطه بر بازار دوربین‌ هستند. فلیکر می‌گوید  ۵۰ درصد از تصاویر آپلودشده در سال ۲۰۱۷ در این سرویس، با استفاده از گوشی‌ هوشمند ثبت شده‌اند؛ درحالی‌که این آمار در سال گذشته ۴۸ درصد بود.

فلیکر

میزان استفاده از دوربین‌ دی‌اس‌ال‌آر، از ۲۵ درصد به ۳۳ درصد رسیده و این یعنی ژانر عکاسی (Point-and-shoot) در حد قابل توجهی کاهش یافته است. با توجه به این موضوع که هر سال شرکت‌هایی نظیر اپل دوربین‌های پیشرفته‌تری در گوشی‌های هوشمند به‌ کار می‌برند، گوشی‌های امروزی ما در حال فاصله گرفتن از دوربین‌هایی است که به سبک اشاره و ثبت عکس‌برداری می‌کنند.

جالب‌تر اینکه موضوع فقط محبوبیت اپل نسبت به دوربین‌های دی‌اس‌ال‌آر نیست؛ بلکه باید توجه داشت که آیفون‌های اپل در جایگاه اول ۱۰ دوربین پراستفاده قرار گرفته‌اند. بنا به اعلام فلیکر، ۹ مورد از ۱۰ دوربین پراستفاده‌ در این سرویس را گوشی‌های آیفون تشکیل داده‌اند. در این لیست فقط دوربین کانن 5D مارک 3 در جایگاه نهم قرار گرفته است.

با توجه به محبوبیت آیفون ۱۰ در بین کاربران، می‌توان انتظار داشت سال آینده نیز شاهد رشد مجدد استفاده از دوربین آیفون باشیم؛ به‌طوری که لیست ۱۰ دوربین پراستفاده‌ی فلیکر کاملا توسط کمپانی اپل اشغال شود.

آیا شما هم از دوربین آیفون به‌طور روزمره استفاده می‌کنید؟ آیا آمار و ارقام ارائه‌شده توسط فلیکر برای شما منطقی به‌ نظر می‌رسد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات