اسنپدراگون 835 تا کنون در ۱۲۰ گجت مختلف استفاده شده است

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کوالکام اعلام کرده است که بیشتر از ۱۲۰ دستگاه مختلف از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده می‌کنند و این شرکت، توضیحاتی در مورد نسل پنجم داده است.
تبلیغات

کوالکام در جریان رویداد Snapdragon Tech Summit، از تراشه پرچم‌دار جدیدش با نام اسنپدراگون ۸۴۵ به‌صورت رسمی رونمایی کرد. این سازنده، همچنین به عملکرد موفق نسل قبلی یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ اشاره داشته و براساس ادعای کریستیانو آمون، قائم مقام ارشد کوالکام، پردازنده‌ی پرچم‌دار ۲۰۱۷ این شرکت روی بیشتر از ۱۲۰ دستگاه قرار گرفته است. تراشه امسال کوالکام، قلب تپنده‌ی محصولات رده‌بالایی نظیر موتو زد ۲ فورس لنوو و گلکسی اس ۸ سامسونگ است؛ البته باید اشاره کرد که تنها نسخه‌ی عرضه‌شده از پرچم‌داران امسال سامسونگ در ایالات متحده، به تراشه رده‌بالای کوالکام مجهز شده‌اند و سایر مدل‌‏ها با پردازنده اختصاصی سامسونگ یعنی اکسینوس ۸۹۹۵ ارائه می‏‌شوند.

بر اساس گزارش کوالکام، پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ یک تراشه موبایل فوق‌العاده قدرت‌مند است و تقریباً می‌توان آن‌ را با چیپ‌های x86 اینتل و AMD در یک سطح طبقه‌بندی کرد که طی چند سال اخیر در لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. برای اینکه قدرت بالای اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام به نمایش گذاشته شود، شبیه‌ساز گیم‌کیوب (GameCube) از طریق امولاتور دلفین روی گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ سامسونگ اجرا شده است.

این تراشه همچنین از دو قابلیت مهم بهره می‌گیرد که می‌توان به یادگیری ماشینی و شبیه‌سازی اجرای x86 اشاره کرد. هر دو قابلیت برای استفاده از هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند و عرضه‏‌ی رایانه‌های قابل‌ حمل مجهز به پردازنده اسنپدراگون ضرورت دارند. کوالکام پیش‌بینی می‌کند زمانی‌که درک عمیق‌تر از پردازنده‌های اسنپدراگون و معماری آن‌ها توسط توسعه‌دهندگان و سازندگان ایجاد شود و این پردازنده‌ها بیشتر رواج پیدا کنند، موارد استفاده از آن‌ها افزایش می‌یابد.

کوالکام در جریان رویداد Snapdragon Tech Summit، همچنین در رابطه با برنامه‌های آینده خود برای «نسل پنجم» و اینکه چه انتظاراتی از آن دارد، صحبت کرده است. نسل پنجم که به‌زودی به گوشی‌های هوشمند راه پیدا خواهد کرد، شرکت‌های مختلف را در رابطه با عرضه مودم‌های موبایل 5G به تکاپو انداخته است. کوالکام اولین شرکت در جهان محسوب می‌شود که یک مودم موبایل 5G را به‌صورت رسمی رونمایی کرد.

کریستیانو آمون، قائم مقام ارشد کوالکام، مدعی است که نسل پنجم، ارائه اینترنت با سرعت فیبر نوری را برای دستگاه‌های قابل حمل امکان‌پذیر خواهد کرد و باعث کاهش هزینه‌هایی می‌شود که باید به ازای یک بیت استفاده از اینترنت، پرداخت کنید. وی نسل پنجم اینترنت موبایل را با پیدایش الکتریسیته مقایسه کرده است و ادعا می‏‌کند که استفاده از آن مانند الکتریسیته، باعث شکل‌گیری تحول در جامعه خواهد شد. به گفته‌ی قائم مقام ارشد کوالکام، استفاده از نسل پنجم و مزایای آن در نیمه اول سال ۲۰۱۹ امکان‌پذیر خواهد بود.  

کوالکام به‌تازگی از تراشه پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۴۵ رونمایی کرده است که در نیمه اول سال آینده، به دست سازندگان خواهد رسید. همچنین، دو تبلت هیبریدی توسط ایسوس و اچ‌پی معرفی شده است که به ترتیب با نام‌های NovaGo و HP Envy x2 ارائه خواهند شد؛ این دو تبلت، اولین محصولاتی هستند که سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را اجرا می‌کنند و قدرت پردازشی آن‌ها توسط تراشه موبایل اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام تأمین می‌شود. همچنین اعلام شده است که شرکت لنوو در جریان نمایشگاه CES 2018 در ماه آینده، یک لپ‌تاپ مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام معرفی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات