صفحه‌ نمایشی ۶.۱۸ اینچی با رزولوشن 2K شبیه نمایشگر آیفون 10 فاش شد

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
چند تصویر از پنل امولد تولیدشده توسط شرکت ‌BOE به‌شکل آنلاین فاش شده است که به نمایشگر 2K به‌کاررفته در آیفون 10 اپل شباهت دارد.
تبلیغات

تعدادی تصویر در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو فاش شده است که پنل‌های جدید اولد کمپانی BOE را نشان می‌دهد. با توجه به این تصاویر به‌ نظر می‌رسد پنل‌ یادشده به صفحه‌نمایش امولد مورد استفاده در گوشی آیفون 10 اپل شباهت دارد. گفته می‌شود این عکس‌ها که اوایل ماه جاری توسط کومامووتو تکنولوژی منتشر شده‌اند، مربوط به نمایشگرهایی با ابعاد ۶.۱۸ اینچ هستند؛ هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده است که پنل‌های مورد بحث در چه دستگاهی به‌ کار گرفته شده‌اند؛ اما با توجه به این عکس‌ها این مورد تأیید شده که پنل‌های اولد مورد اشاره توسط یک کمپانی چینی تولید شده‌اند و در واقع می‌توان کلمه‌ی BOE را به‌وضوح روی آن‌ها مشاهده کرد. البته نمی‌توان صحت این تصاویر را با اطمینان کامل تأیید کرد و باید منتظر بمانیم تا ببینیم کمپانی ‌BOE چه زمانی نمایشگرهای اولد جدید خود را به‌طور رسمی معرفی خواهد کرد. BOE به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های چینی توسعه دهنده و تولید کننده‌ی نمایشگرهای اولد شناخته شده است. علاوه بر این همانطور که در زومیت منتشر شد، در برخی از تحلیل‌هایی که به تازگی انجام گرفته، پیش‌بینی شده که BOE تا سال ۲۰۲۲ به یکی از سه کمپانی برتر در زمینه‌ی تولید پنل‌های اولد مبدل خواهد شد و با افزایش سهم خود در بازار، فاصله‌‌اش را با رقبایی چون سامسونگ کاهش خواهد داد. انتظار می‌رود شرکت BOE تا ۵ سال آینده حدود ۱۵ درصد از سهم بازار پنل‌های اولد را در اختیار داشته باشد. بنابراین چندان دور از ذهن نیست که بگوییم این تصاویر واقعا نشان دهنده‌ی پنل‌های واقعی تولید شده توسط شرکت چینی BOE باشند.

علاوه بر اشاره به ابعاد نمایشگر موجود در این تصاویر، گزارش شده است که وضوح این پنل‌ها ۲۹۹۲ در ۱۴۴۰ پیکسل (2K) خواهد بود.گفته می‌شود میزان روشنایی این نمایشگرها نسبت به پنل‌های تولیدشده توسط رقبای BOE کم‌تر باشد؛ برای مقایسه باید اشاره کنیم که میزان روشنایی صفحه‌نمایش اولد گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ معادل ۴۷۷ نیت است؛ اما میزان روشنایی پنل‌های BOE معادل ۳۹۰ نیت خواهد بود. افزون بر این، تراکم نمایشگرهای کمپانی چینی BOE نسبت به رقبا کم‌تر و معادل ۵۳۷ پیکسل بر هر اینچ است. برای مقایسه باید اشاره کرد که تراکم نمایشگرهای مورد استفاده در گوشی‌های سری گلکسی اس ۸ معادل ۵۷۱ پیکسل در هر اینچ است. البته‌ تراکم پیکسلی پنل‌های اولد شرکت چینی مورد اشاره نسبت به صفحه‌نمایش‌های اولد گوشی‌هایی چون آیفون ۱۰ اپل بیشتر است؛ زیرا پنل این محصول دارای تراکم ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ و رزولوشن آن ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل است.

ذخث خمثی

گفته می‌شود پنل‌های امولد شرکت BOE نسبت به نمایشگرهای اولد تولیدشده توسط کمپانی‌های رقیب، به‌صرفه‌تر باشد؛ بدین ترتیب این احتمال وجود دارد شرکت‌هایی که به دنبال کاهش هزینه‌های تمام‌‌شده‌ی ساخت گوشی‌های هوشمند خود هستند، نسبت به استفاده از پنل‌های ارزان‌ قیمت‌تر BOE ترغیب شوند و در نتیجه قیمت محصولات این کمپانی‌ها کاهش خواهد یافت و مشتریان می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای کمتر، گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر اولد خریداری کنند. بدین ترتیب شرکت BOE همچنان در حال تغییر برنامه‌های تولیدی خود است تا بتواند پنل‌هایی با کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تر تولید کند. بنابراین اگر این تصاویر که نشان‌دهنده‌ی نمونه‌های اولیه‌ی پنل‌های اولد BOE هستند، واقعی باشند؛ می‌توان انتظار داشت که به‌زودی فاصله‌ی بین قیمت محصولات رده‌بالا و رده پایین از نظر کیفیت نمایشگر کاهش یابد. 

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات