گلکسی اس 9 سامسونگ با حاشیه‌های باریک فاش شد

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
تصویر جدیدی از گوشی گلکسی اس ۹ سامسونگ به‌دست آمده است که این مدل را با حاشیه‌های باریک به نمایش می‌گذارد.
تبلیغات

گوشی گلکسی اس ۹ سامسونگ، مدتی است به سوژه داغ شایعه‌پردازان مبدل شده و گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون مشخصات سخت‌افزاری و قابلیت‌های احتمالی پرچمدار جدید کُره‌ای‌ها وجود دارد. براساس تصویری که به‌تازگی منتشر شده، به‌نظر می‌رسد کهکشانی جدید سامسونگ فاش شده باشد؛ تصویر به‌دست آمده، یک گوشی را با حاشیه‌های باریک به نمایش می‌گذارد و حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش نیز حذف شده است. به‌نظر می‏‌رسد این گوشی، همان گلکسی اس ۹ سامسونگ باشد. پیش‌تر نیز شایعات مشابهی  مبنی بر اینکه کُره‌ای‌ها به دنبال حذف حاشیه‌ی پایین نمایشگر از پرچمدار جدید خود هستند، به‌دست آمده بود. 

گلکسی اس 9

تصویر به‌دست آمده، کیفیت چندان بالایی ندارد و مشخص نیست که گلکسی اس ۹ سامسونگ، چه مشخصاتی خواهد داشت. به همین جهت، ناچار خواهیم شد تا به تصویر دیگری رجوع کنیم که به‏‌تازگی لو رفته است. این تصویر بخشی از مشخصات‌فنی پرچمدار جدید این سازنده را فاش می‏‌کند؛ البته مشخصات به‌دست آمده، کامل نیست اما بخشی از قابلیت‏‌های احتمالی گلکسی اس ۹ سامسونگ را نشان می‌دهد. براساس اطلاعات مندرج در تصویر، پرچمدار جدید این شرکت به صفحه‌نمایش ۵.۷۷ اینچی مجهز خواهد شد؛ باید اشاره کنیم که گلکسی اس ۸ با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی معرفی شده بود.

در لیست مشخصات منتسب به گلکسی اس ۹، همچنین نام پردازنده «اسنپدراگون ۸۴۵» به چشم می‌خورد که به‌زودی توسط کوالکام از آن رونمایی خواهد شد. این تراشه البته تنها به برخی از مدل‌های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس قدرت می‌دهد؛ انتظار داریم سایر مدل‌ها که به صورت جهانی عرضه می‌شوند، از تراشه پرچمدار جدید سامسونگ یعنی اکسینوس ۹۸۱۰ با هشت هسته پردازشی استفاده کنند.

در نهایت، ماه ژانویه ۲۰۱۸ در تصویر به‌دست آمده جلب‌توجه می‌کند؛ البته چندان مطمئن نیستیم که گلکسی اس ۹ در ماه آینده به صورت رسمی معرفی شود. پیش‌تر نیز شایعاتی مبنی بر عرضه پرچمدار جدید سامسونگ در بازه زمانی زودتر از موعد منتشر شده بود.

گلکسی اس 9

گلکسی اس ۹ احتمالاً بدنه‌ای از جنس فلز و شیشه خواهد داشت؛ مانند آنچه که در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۷ دیده بودیم. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که حسگر اثرانگشت در پرچمدار جدید سامسونگ، همچنان در پنل پشتی جای خواهد گرفت؛ البته امیدواریم که این شرکت به انتقادات کاربران گوش فرا دهد و حسگر اثرانگشت جای‌گیری بهتری در گلکسی اس ۹ داشته باشد.

از دیگر شایعات احتمالی پیرامون پرچمدار ۲۰۱۸ سامسونگ، می‌توان به ارائه‌ی آن‌ها با چهار یا شش گیگابایت رم اشاره کرد. البته بعید است کُره‌ای‌ها رزولوشن نمایشگر گلکسی اس ۹ را افزایش دهند؛ به همین جهت، این مدل مانند نسل گذشته با یک صفحه‌نمایش با رزولوشن Quad HD + راهی بازار می‏‌شود. همچنین پیش‌بینی شده است که گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس به دوربین دوگانه مجهز باشند؛ سامسونگ ممکن است مانند گلکسی نوت ۸، پرچمدار جدیدش را با دوربین دوگانه ارائه دهد.

مدتی پیش در زومیت خواندید که گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس به همراه نسل جدید داک DeX ارائه خواهند شد. گمان می‌‏رود داک جدید DeX در واقع مانند یک پد عمل کند؛ سامسونگ در نسل جدید داک DeX که DeX Pad نامیده خواهد شد، این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد تا از نمایشگر گوشی به عنوان ماوس و صفحه‌کلید استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات