ارتباط بنیان‌گذار شیائومی با بزرگترین تولید کننده ابزار استخراج بیت کوین فاش شد

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برخی اسناد تازه منتشر شده حاکی از ارتباط لی جون، مدیر‌عامل شیائومی با بزرگ‌ترین تولید‌کننده ابزار استخراج بیت کوین یعنی بیت ماین است.
تبلیغات

خبر‌ها حاکی از آن است که لی جون، بنیان‌گذار و مدیر عامل شیائومی با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید ابزار استخراج بیت کوین در ارتباط بوده است. این موضوع در دومین افشاگری بزرگ اطلاعات و پس از بررسی‌های انجام گرفته در اسناد Paradise Papers مشخص شده است. در این افشاگری بزرگ ۱.۴ ترابایت اطلاعات و ۱۳.۴ میلیون صفحه سند دیجیتالی محرمانه در یکی از خبرگزاری‌های آلمانی منتشر شده است. مدتی پیش این اطلاعات توسط کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران برای عموم منتشر شد.

اسناد منتشر شده، جزئیات پیچیده‌ای از سرمایه‌گذاری برون مرزی برخی افراد و شرکت‌های سرویس‌دهنده سرمایه محور نظیر Appleby و Asiaciti Trust را نشان می‌دهد. طبق این اسناد مدیر‌عامل شیائومی، اداره دو شرکت به نام‌های Colorful Mi Ltd و Red Better Ltd را برعهده دارد. فعالیت این شرکت‌ها زیر نظر یک هلدینگ چینی تبار به نام Beijing Changtong Wuxian Consulting انجام می‌گیرد.

این مجموعه اداره شرکت Wi Ji Han & Co Ltd را نیز برعهده دارد که گفته می‌شود مالک آن همان بنیان‌گذار Bitmain یعنی جان وو (Jihan Wu) است. در این بین نام یکی دیگر از بنیان‌گذاران Bitmain به نام‌ Micree Zhan نیز در میان است. این فرد مدیر دو شرکت Bitmain Cowin Inc و DivaIPTV Ltd است و در لیست افراد مرتبط به هلدینگ نیز مشاهده می‌شود. علاوه بر این افراد و شرکت‌های دیگری به عنوان سهام‌داران این مجموعه وجود دارند که وجود آن‌ها تایید شده است اما بنا به دلایلی هویت نامعلومی دارند.

لازم به ذکر است که ارتباط پیچیده‌ی مدیرعامل شیائومی با بیت‌ماین به دلیل حمایت نکردن رسمی او از ارزهای رمزگذاری شده از اهمیت خاصی برخوردار است؛ حال آن‌که لی جون به‌طور مستقیم با چندین شرکت فعال در حوزه بیت کوین در ارتباط است. احتمال می‌رود در آینده شاهد انتشار خبرهایی از حمایت موسس شیائومی از ارزهای رمزنگاری شده و سازو‌کار مربوط به این حوزه باشیم.

در نهایت باید گفت بیت ماین یکی از امن ترین سرمایه گذاری‌ها در صنعت ارز دیجیتالی شناخته می‌شود. این شرکت یکی از سودآورترین مجموعه‌های فعال در حوزه تولید ابزار استخراج بیت کوین است. این شرکت خدمات خود را به دیگر سازمان‌ها نیز ارائه می‌کند که در نهایت سود سرشاری را روانه این مجموعه خواهد کرد. 

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات