پشت فرمان بی ام و M5 در سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت

یک‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اعضای گروه اتوتاپ در یک ویدئوی دیدنی، به‌تازگی خودروی بی‌ام‌و M5 F10 تقویت شده را در بزرگ‌راه‌های آلمان مورد تست قرار داده و توانسته‌اند به سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت رسیده‌اند.
تبلیغات

هنگامی‌که بی‌ام‌و توسعه‌ی نسل F90 را آغاز کرد، از دید مهندسان بخش M، انتقال همه‌ی ۶۰۰ اسب بخار قدرت پیشرانه به چرخ‌های عقب عاقلانه نبود و بنابراین، برای اولین بار در تاریخ این برند، بی‌ام‌و M5 با سیستم تمام چرخ محرک عرضه شد. به باور مهندسان این خودروساز آلمانی، محور عقب F90 تحمل قدرت ۶۰۰ اسب بخاری پیشرانه را ندارد، اما در کمال تعجب، علاوه بر بی‌ام‌و F10 موجود در این ویدئو، نمونه‌هایی از فولکس‌واگن GTI محور عقب وجود دارد که قدرتی بیش از ۶۰۰ اسب بخار فراهم می‌کنند.

M5 2018

در ویدئوی منتشر شده در کانال یوتیوب AutoTopNL، نسل F10 از بی‌ام‌و M5 با حداکثر قدرت ۸۰۰ اسب بخار مورد آزمون سرعت قرار گرفته است. در این تست جاده‌ای، بی‌ام‌و مذکور از حالت سکون شروع به شتاب‌گیری نمی‌کند، در عوض با حرکت در بزرگ‌راه و در فرصتی مناسب، این هیولای آلمانی از بند رها می‌شود و سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت را نشان می‌دهد. با توجه به ویدئوی منتشر شده، با فشردن پدال گاز، بدون ذره‌ای تعلل، سرعت M5 با شتابی هیجان‌انگیز افزایش می‌یابد. به لطف پیشرانه‌ی هشت سیندر مجهز به توربوی دوگانه، سرعت خودرو به راحتی از ۲۶۰ کیلومتر در ساعت عبور می‌کند. نکته‌ی بسیار تأثیرگذار در مورد این خودرو، حفظ شتاب مناسب در سرعت‌های بالا و رسیدن به حداکثر سرعت است. با وجود فشار زیاد بر پیشرانه، به‌نظر می‌رسد که در تمام مدت این آزمون، هیولای آلمانی کاملا پایدار و با ثبات عمل می‌کند.

M5 2018

با وجود انتقادات گسترده علیه بی‌ام‌و M5 نسل F10، به خصوص از زمان معرفی F90 جدید، اعضای اتوتاپ، عقیده دارند که F10 خودروی بسیار خوبی است. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر قدرتمند در کنار سیستم تعلیق و شاسی مناسب، از F10 یک خودروی فوق‌العاده ساخته است. اگرچه F10 یک شاهکار مهندسی نایاب، محسوب نمی‌شود و شاید در زمینه‌هایی نتواند انتظار طرف‌داران ابرخودروهای را برآورده سازد، اما با وجود برچسب قیمت ۱۰۰ هزار دلاری سری M5، رقبای زیادی برای این موشک آلمانی وجود ندارد. خرید و ارتقای فنی این خودرو بسیار کم‌تر از خرید یک M5 جدید نسل F90 هزینه دارد و این امر یکی از نقاط قوت قابل توجه F10 است. در ادامه می‌توانید ویدئوی منتشر شده از جولان این خودرو در بزرگ‌راه را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات