تلاش جگوار لندرور برای افزایش تولید خودروهای الکتریکی

یک‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شاسی‌بلند رنجرور P400e و جگوار I-Pace، مهم‌ترین خودروهای تمام الکتریکی انگلستان در سال جدید میلادی خواهند بود.
تبلیغات

سال آینده میلادی می‌تواند سال خودروی الکتریکی جگوار لندروور باشد؛ خودروی جدید رنج‌روور اسپرت P400e الکتریکی در نمایشگاه خودروی لس‌ آنجلس رونمایی شد و اولین گام بزرگ خودروساز بریتانیایی به سوی خط تولید خودروهای الکتریکی برداشته شد. اما سال آینده خودروی جگوار I-Pace به عنوان اولین کراس‌اور تمام الکتریکی جگوار، به خط تولید می‌پیوندد.

P400e

در نمایشگاه خودروی لس‌ آنجلس، در کنار خودروی مفهومی P400e که از سال گذشته تاکنون برای اولین بار رونمایی شد، جگوار خودروی مسابقه‌ای I-Pace eTrophy را نیز به نمایش گذاشت؛ خودروی اسپرتی که پیش از این قرار بود اولین نمایش خود را در سال ۲۰۱۸ به عنوان یک خودروی سری کمکی مسابقات فرمول E آغاز کند. سایت موتور1 در این نمایشگاه مصاحبه‌ای با قهرمان کهنه‌کار مسابقات موتوراسپرت و نخستین مالک تیم جگوار I-Pace eTrophy، بابی راهال برگزار کرد. در این گفتگوی دوستانه راهال به طور آشکار درباره خودروی الکتریکی جدید جگوار صحبت کرد و از فشارهای مداوم برای تولید بیشتر خودروی الکتریکی در جگوار سخن گفت.

jaguar i-pace/ جگوار

راهال کار خود را به عنوان راننده در دسته خودروهای SCCA شروع کرد، و سپس کار خود را به عنوان مدیریت تیم سابق فرمول یک جگوار ادامه داد. این اولین باری است که راهال در حال ورود به دنیای مسابقات خودروهای الکتریکی می‌شود.

راهال به موتور1 گفت: این قلمروی اطمینان‌بخش جدیدی برای من است و هیچ گونه نگرانی از این بابت ندارم. فکر می‌کنم که کار جالبی باشد و البته کمی رقابتی و چالش‌انگیز؛ در هر حال ما آماده انجام این کار هستیم و قصد داریم همیشه پیروز باشیم.

تیم مسابقه راهال لترمن لانژین (Rahan Letterman Lanigan) در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ دو خودرو در اختیار دارد. رانندگان این تیم هنوز اعلام نشده‌اند، اما باید بدانیم که دو نفری که پشت فرمان قرار می‌گیرند، قبل از آغاز مسابقات در سال ۲۰۱۸ آزمایش می‌شوند تا سال بعد مشکلی نداشته باشند.

jaguar i-pace/ جگوار

راهال نه تنها متخصص مسابقه است، بلکه در امر فروش خودرو نیز دستی دارد و ارتباط بین I-Pace eTrophy و نسخه تولیدی آینده یعنی شاسی‌بلند I-Pace نیز آشکار است. وی برآورد می‌کند که سهم فروش I-Pace در سال اول شاید هفت تا ۱۰ درصد فروش کل را تشکیل دهد. این فروشنده جگوار در حال حاضر برای نصب پورت‌های شارژ در تاسیسات عمومی و همچنین در خانه مشتریان فعالیت می‌کند.

راهال ادامه داد:برخی از تولیدکنندگان خودرو کم‌کم دارند مسیر درست را پیدا می‌کنند. اما اگر به هر خودروساز مطرحی در دنیا نگاه کنید، همه دارند به سمت تولید خودروی برقی حرکت می‌کنند و در آینده، این عرصه واقعا شلوغ خواهد بود.

خودروی الکتریکی I-Pace با محدوده رانندگی حدود ۲۲۰ مایل (۳۵۰ کیلومتر) و توانایی دستیابی به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) در زمان ۴.۰ ثانیه، به رقابت شاسی‌بلند الکتریکی مثل تسلا مدل X می‌رود. اما راهال معتقد است زمانی که جگوار و دیگر تولیدکنندگان خودروی الکتریکی تولید انبوه خود را شروع کنند، ایلان ماسک و تسلا دیگر فرصتی برای مانور دادن به دست نمی‌آورند.

راهال گفت: احساس من این است که تسلا بیشتر از هر کسی درد را درک می‌کند. مشتریان به این علت به سمت خودروهای تسلا می‌روند چون هیچ کس مانند آن تولید خودروی برقی نداشته است؛ اما الان با تولید خودروهای الکتریکی در خودروسازان مطرح دنیا، مشتریان می‌توانند دوباره به خرید مرسدس بنز، لندروور، جگوار و هر خودروساز دیگری اقدام کنند. فروشندگان میانی و سطح پایین که این خودروسازان از آن برخوردارند، بسیار بهتر از فروشندگان خودروهای تسلا است و این‌ها مانند هم نیستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات