آیفون، پرفروش ترین محصول حوزه فناوری در سال ۲۰۱۷ لقب گرفت

شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش USA Today، آیفون به عنوان پرفروش‌ترین محصول حوزه‌ی فناوری در سال ۲۰۱۷ لقب گرفته، به‌طوری‌که میزان فروش آن در مجموع بیش از سایر محصولات رتبه‌ی دوم تا پنجم این رده‌بندی است.
تبلیغات

آیفون بار دیگر موفق شده تا عنوان پرفروش‌ترین محصول حوزه‌ی فناوری را در سال ۲۰۱۷ میلادی به خود اختصاص دهد. USA Today اعلام کرده که آیفون در سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع موفق شده تا فروش بیشتری را در مقایسه با مجموع فروش سایر محصولات در رده‌های دوم تا پنجم تجربه کند. 

براساس اطلاعات برگرفته از برآوردهای دنیل آیوز، تحلیل‌گر موسسه‌ی GBH Insights، اپل در سال ۲۰۱۷ میلادی موفق شده تا در مجموع بیش از ۲۲۳ میلیون دستگاه آیفون به فروش برساند که در مقایسه با ۲۱۱ میلیون دستگاه سال پیش شاهد افزایش بوده است. سامسونگ با فروش بیش از ۳۳ میلیون دستگاه گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در رتبه‌ی دوم قرار دارد. 

البته به طور حتم این مقایسه از سوی سامسونگ ناعادلانه خواهد بود، چراکه در این رده‌بندی تنها آمار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ در نظر گرفته شده است، حال آنکه این موضوع در مورد اپل صادق نیست و فروش تمام آیفون‌های این کمپانی در آمار گنجانده شده است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که آیفون‌های اپل همگی جزو محصولات رده بالا حساب شده و از این‌رو مقایسه آن‌ها با محصولات میان‌رده و پایین‌رده‌ی سامسونگ چندان منطقی نیست. 

در رده‌ی سوم، اکو دات آمازون قرار دارد که در مجموع ۲۴ میلیون دستگاه از آن به فروش رفته است. بخشی از فروش بالای اکو دات را باید در گرو کاهش قیمت زیاد آن از ۴۹.۹۹ به ۲۹.۹۹ دلار عنوان کرد. اپل رتبه‌ی چهارم را نیز با اپل واچ به خود اختصاص داده است. براساس اطلاعات ارائه شده فروش اپل واچ در مجموع طی سال ۲۰۱۷ میلادی بیش زا ۲۰ میلیون دستگاه بوده است. در رتبه‌ی دوم نیز کنسول بازی سوئیچ نینتندو قرار دارد که بیش از ۱۵ میلیون دستگاه از آن به فروش رفته است. 

با وجود اینکه اپل طی سال ۲۰۱۵ میلادی با فروش ۲۳۰ میلیون دستگاه آیفون رکوردشکنی کرد، اما آیوز معتقد است که این کمپانی سال آینده‌ی میلادی بهتر عمل کرده و فروش سالیانه‌ی بالاتری را تجربه خواهد کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات