لامپی که قادر به تشخیص رنگ محیط و مطابقت نور با آن است

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
توانایی تطبیق نور با رنگ محیط، یک امر مهم و کاربردی در عکاسی است و حالا یک فناوری جدید این کار را تسهیل می‌کند
تبلیغات

افراد متخصص معتقدند در زمینه‌ی عکاسی سلفی، نور یک وسیله‌ی حیاتی برای خلق حالت است. بر این اساس یک شرکت طراحی محصول ایتالیایی، به‌نام دیجیتال هبیتز (Digital Habits) ابزاری برای ایجاد تطبیق نور ارائه است؛ لامپی که با تشخیص رنگ محیط می‌تواند نور خود را به‌صورت آنی با آن مطابقت دهد.

ویدئوی بالا نشان می‌دهد که لامپ، نور را تغییر می‌دهد تا با دو رنگی که در حال چرخش هستند، مطابقت داشته باشد؛ یکی صفحه‌ی قرمز در زیر و دیگری ماشین زرد که به آرامی درون قاب حرکت می‌کند. چرخش رنگ (Color swing) با یک حسگر فرو سرخ که در زیر آن قرار دارد، کار می‌کند. این حسگر، رنگ هر آنچه در زیر آن است تشخیص می‌دهد. البته این فناوری جدید نیست. در واقع می‌توان لامپ حساس به رنگ را با یک حسگر رنگ هشت دلاری محصول شرکت Adafruit RGB ساخت و با آموزش‌های آنلاین آردینو در این زمینه همراه بود. اما دقت داشته باشید که ویدئو چقدر خوب و جالب ساخته شده است. به عکس‌های سلفی فکر کنید!

digital habits

در حال حاضر، چرخش رنگ فقط یک نمونه‌ی اولیه است. این شرکت در قالب یک ایمیل گفته است: «بیایید این پروژه را یک آزمایش بدون هیچ کاربرد عملی در نظر بگیریم که هیچ برنامه‌ای برای قرار دادن آن در خط تولید وجود ندارد.» البته این گفته خوشایند نیست؛ اما در صورتی که شما اهمیت چندانی برای طراحی ارزشمند ایتالیایی قایل نیستید، خوب است بدانید که آمازون محصولی با عنوان لامپ حسگر رنگ جادویی که تغییر رنگش بسیار ابتدایی و مضحک است، با قیمت ۹۹ دلار می‌فروشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات