مایکروسافت عرضه‌ مجموعه آفیس برای کروم‌ بوک را تأیید کرد

یک‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت در وبلاگش تأیید کرد که به‌زودی پشتیبانی کروم‌بوک به اپلیکیشن‌های آفیس اندروید اضافه خواهد شد.
تبلیغات

مایکروسافت در مطلبی تحت عنوان «New in November»، از برخی ویژگی‌های مجموعه آفیس و به‌روزرسانی‌های آتی این مجموعه سخن گفت. در بین مطالبی که این شرکت در وبلاگ خود بیان کرد، ردموندی‌ها به پشتیبانی مجموعه آفیس اندروید از کروم‌بوک‌های گوگل نیز اشاره کردند. جالب است بدانید که در روزهای گذشته، برخی از مدل‌های کروم‌بوک به‌صورت ناگهانی توانایی اجرای نسخه‌ی اندروید مجموعه آفیس پیدا کرده بودند که مسلماً به این اتفاق ارتباط دارد.

البته در این مطلب، مایکروسافت هیچ‌ اشاره‌ای به‌ زمان رسمی عرضه‌ی این به‌روزرسانی نکرد؛ در عوض ردموندی‌ها از عرضه‌ی نسخه‌ی پیش‌نمایش در اوایل هفته‌ی گذشته سخن گفتند. مایکروسافت در ادامه از عدم بهینگی کامل این اپلیکیشن‌ها برای کروم‌بوک‌، به‌دلیل پایه‌ اندرویدی آن‌ها صحبت کرد. بنابراین کاربرانی که اقدام به دریافت این مجموعه می‌کنند، باید انتظار وقوع باگ و برخی ناسازگاری‌ها را داشته باشند.

در پایان مایکروسافت از تفاوت دریافت مجموعه آفیس نسبت به اپلیکیشن‌های معمول اندروید صحبت کرد. بر اساس گزارش این شرکت، برای استفاده از مجموعه آفیس باید مشترک سرویس آفیس ۳۶۵ باشید.

با توجه به مصارف دانشگاهی کروم‌بوک‌های گوگل و قیمت پایین این دستگاه‌ها، حضور مجموعه قدرت‌مند و کارای آفیس، مطمئناً در رشد سیستم‌عامل کروم نقش به‌سزایی ایفا خواهد کرد. وجود مجموعه آفیس در این سیستم‌عامل، به‌خصوص برای دانشجویانی که از این دستگاه‌ها به عنوان تنها پلتفرم خود استفاده می‌کنند، بسیار ملموس‌تر از دیگر کاربران است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات