سامسونگ و ال جی سرعت عملکرد گوشی‌های دارای باتری قدیمی را کاهش نمی‌دهند

جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دو شرکت سامسونگ و ال‌جی تایید کرده‌اند که سرعت‌ گوشی‌های دارای باتری قدیمی را کاهش نمی‌دهند. این درحالی است که اپل سرعت آیفون‌هایی که از باتری قدیمی استفاده می‌کنند را کاهش می‌دهد.
تبلیغات

سامسونگ و ال‌جی، دو تولید کننده‌ی بزرگ گوشی‌های اندرویدی تایید کرده اند که سرع گوشی‌هایی که از باتری‌های قدیمی استفاده می‌کنند را کاهش نمی‌دهند. این در حالی است که اپل پذیرفته است که از این تکنیک استفاده می‌کند تا از خاموش شدن ناگهانی برخی از آیفون‌هایی که باتری قدیمی استفاده می‌کنند جلوگیری کند.

در ایمیل‌هایی که این دو شرکت به وب‌سایت PhoneArena ارسال کرده‌اند، سامسونگ و ال‌جی کاهش سرعت پردازنده‌ی موجود در این گوشی‌ها را رد کرده‌اند و حتی شرکت ال‌جی به‌وضوح اظهار داشته که «هیچ‌گاه» گوشی‌هایش را کند نمی‌کند. در پاسخ ارسال شده توسط ال‌جی گفته شده:

هیچ‌گاه چنین کاری انجام نداده‌ایم و هیچ‌گاه چنین کاری انجام نخواهیم داد. ما به این‌که مشتریان‌مان چه فکری می‌کنند اهمیت می‌دهیم.

سامسونگ نیز در پاسخ خود گفته است:

کیفیت محصولات همواره اولویت‌ اصلی بخش موبایل سامسونگ بوده و خواهد بود. ما از اقدامات ایمنی چندلایه از جمله الگوریتم‌های نرم‌افزاری که جریان باتری و چرخه‌های شارژ آن را مدیریت می‌کنند برای حصول اطمینان از افزایش عمر باتری گوشی‌های‌مان استفاده می‌کنیم. ما با قدیمی شدن دستگاه‌های‌مان، عملکرد پردازنده‌ی گوشی‌ها را از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری کاهش نمی‌دهیم.
سامسونگ گلکسی اس۸

روز گذشته اچ‌تی‌سی و موتورولا نیز تایید کردند که سرعت عملکرد گوشی‌های دارای باتری قدیمی را کاهش نمی‌دهند. وب‌سایت PhoneArena با گوگل نیز تماس گرفته اما تاکنون جوابی از این شرکت دریافت نکرده‌ است.

در عین حال، اپل به‌دلیل کند کردن آیفون‌های کاربران بدون اطلاع آن‌ها عذرخواهی کرده و طی پیشنهادی هزینه‌ی جایگزینی باتری‌ آیفون را ۵۰ دلار کاهش داده و به ۲۹ دلار رسانده است. دارندگان آیفون ۶ و مدل‌های بعدی آیفون می‌توانند به قیمت ۲۹ دلار باتری آیفون خود را تعویض کنند اما این شرکت تنها باتری گوشی‌هایی را تعویض می‌کند که به‌تعویض باتری نیاز دارند. در حال حاضر کسی اطلاع ندارد که این تعویض باتری چه زمانی صورت می‌پذیرد. اپل رسما اعلام کرده که باتری آیفون پس از ۵۰۰ چرخه‌ی شارژ بخش قابل توجهی از ظرفیت‌اش را از دست می‌دهد؛ اما دسترسی به اطلاعات مرتبط با وضعیت باتری ساده نیست. اپل اوایل سال ۲۰۱۸ به‌روزرسانی را منتشر می‌کند که اجازه می‌دهد اطلاعات مرتبط با سالم بودن آیفون در دسترس قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات