مقایسه‌ی استیشن مرسدس AMG E63 S با داچیا لوگان

جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در یک ویدئوی جالب، مقایسه‌ای غیر معمول بین دو مدل استیشن واگن مرسدس بنز E63 S و داچیا لوگان خواهیم دید که توانایی‌های این دو خودرو را با توجه به قیمت، بررسی می‌کند.
تبلیغات

اگر قصد خرید یک خودروی استیشن واگن را داشته باشید و گزینه‌های پیش رو، داچیا لوگان و مرسدس بنز E63 S AMG باشند دیدن ویدیوی زیر می‌تواند شما را در تصمیم گرفتن کمک کند تا بتوانید بسته به نیاز خود بهترین خودرو را از بین دو محصول ذکر شده انتخاب کنید. شاید در نگاه نخست، این مقایسه به نظرتان عجیب و بی‌مورد باشد و حتما با خود فکر خواهید کرد که این دو خودرو به جز رنگ بدنه، هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند.

مرسدس به یک پیشرانه‌ی ۴ لیتری توئین توربوی V8 به قدرت ۶۱۰ اسب بخار مجهز است و داچیا استپ‌وی MCV، دارای پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربودیزل است که تنها می‌تواند ۹۰ اسب بخار قدرت تولید کند. 

Dacia Logan MCV
E63 estate

در ابتدا باید ذکر کنیم که مهمان رومانیایی ما یعنی داچیا لوگان در تست قابلیت‌های حرکتی هیچ شانسی در برابر مرسدس بنز ندارد چون رقیب داچیا یعنی E63 S سریع‌ترین خودروی استیشن واگن پیست نوربورگ رینگ است و داچیا در هیچ شرایطی نمی‌تواند مرسدس بنز را شکست دهد. حتی وزن ۱.۱ تنی داچیا در مقابل وزن ۲ تنی مرسدس بنز نیز نمی‌تواند به این خودرو کمکی کند و داچیا در توانایی‌های حرکتی حرفی برای گفتن در مقابل مرسدس بنز ندارد. همچنین باید اشاره کنیم که مرسدس بنز مورد آزمایش قیمتی ۱۰ برابر بیشتر از داچیا دارد و به سیستم ترمز کربن سرامیکی نیز مجهز شده است. 

اما جالب است که در این تست مت واتسون مجری Carwow اظهار می‌کند که در خصوص راحتی سواری اگر قیمت خودرو نیز ملاک باشد پیروزی از آن داچیا است چون در سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت، داچیا و مرسدس بنز تفاوت خیلی زیادی در خصوص صدای کابین و راحتی با یکدیگر ندارند و مرسدس بنز تنها با اختلاف کمی بهتر از داچیا عمل می‌کند. این قضیه را مت واتسون با استفاده از یک دستگاه لرزه نگار یا ویبرومتر به اثبات می‌رساند. اختلاف کم این دو خودرو در تست راحتی در حالی است که مرسدس بنز از یک سیستم تعلیق بادی بسیار پیچیده نیز استفاده می‌کند. 

Dacia Logan MCV
E63 estate

اما برای دیدن بخش‌های دیگر این مقایسه به شما پیشنهاد می‌کنیم که ویدیوی قرار داده شده در انتهای مطلب را از دست ندهید. جالب است بدانید که این نخستین بار نیست که مت واسون دو خودروی کاملا متفاوت را با یکدیگر مقایسه می‌کند و قبلا نیز وبسایت Carwow اقدام به مقایسه‌ی بی‌ام‌و M760i با یک اشکودای B280 کرده بود. احتمالا در آینده نیز مت واتسون لامبورگینی اوروس را در مقابل داچیا داستر قرار خواهد داد تا این دو خودروی شاسی بلند را با هم مقایسه کند.

در ادامه، دیدن ویدیوی زیر را به شما توصیه می‌کنیم، اما فراموش نکنید خودروهای حاضر در این تست، شامل داچیا لوگان استپ‌وی MCV و مرسدس AMG E63 S استیت، به ترتیب با قیمت‌های ۱۱ هزار پوند (۱۵ هزار دلار) و ۱۱۰ هزار پوند (۱۵۰ هزار دلار) از بازار انگلستان انتخاب شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات