ال‌ جی دیسپلی در سال 2017 پنل اولد برای آیفون 10 تولید نکرده است

جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رویترز به نقل از ال‌جی دیسپلی، ادعا می‌کند که این شرکت حتی یک پنل اولد نیز برای آیفون ۱۰ در سال ۲۰۱۷ تولید نکرده است.
تبلیغات

آیفون ۱۰ (iPhone X) اولین گوشی اپل محسوب می‌شود که به پنل اولد مجهز شده است؛ تمامی آیفون‌های گذشته کوپرتینونشین‌ها با نمایشگر LCD ارائه شده‌اند. حتی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس که همراه با آیفون ۱۰ در ماه سپتامبر معرفی شده بودند، از نمایشگر LCD استفاده می‌کنند.

در حال‌حاضر، بازار پنل اولد در انحصار سامسونگ دیسپلی است؛ با این‌حال، شایعاتی مبنی بر اینکه ال‌جی دیسپلی برای آیفون‌های اپل پنل اولد تولید خواهد کرد، وجود دارد. براساس اعلام رویترز به نقل از ال‌جی دیسپلی، این شرکت در سال جاری میلادی، پنل اولد برای آیفون ۱۰ اپل تولید نکرده است. به همین جهت، بسیار محتمل است که تمامی پنل‌های اولد پرچم‌دار ۱۰۰۰ دلاری اپل، توسط سامسونگ دیسپلی تأمین شده باشد.

اپل پیش‌تر اعلام کرده بود زمانی‌که فناوری مورداستفاده در نمایشگرهای اولد به تکامل برسد، از این فناوری استفاده خواهد کرد و با معرفی آیفون ۱۰ با صفحه‌نمایش اولد، به‌نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها از عملکرد فعلی این نمایشگرها رضایت دارند. باید اشاره کرد که پنل اولد آیفون ۱۰، گران‌قیمت‏‌ترین قطعه سخت‌افزاری این گوشی است. اپل به ازای هر واحد از صفحه‏‌نمایش ۵.۸ اینچی اولد پرچم‏دار جدیدش، در حدود ۱۱۰ دلار به شرکت سامسونگ دیسپلی می‌پردازد.

براساس شنیده‌ها، این شرکت آمریکایی درنظر دارد تا در سال آینده نزدیک به ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون واحد پنل اولد به سامسونگ دیسپلی سفارش دهد؛ در صورتی‌که این ادعا صحت داشته باشد، سامسونگ دیسپلی نزدیک به ۱۹.۸ تا ۲۲ میلیارد دلار از محل تأمین پنل اولد برای آیفون‏‌های اپل درآمد خواهد داشت.

تعداد آیفون‌های اولد اپل در سال ۲۰۱۸، به دو مدل خواهد رسید؛ گفته شده است که برای سال آینده، کوپرتینونشین‌ها یک آیفون با نمایشگر ۶.۵ اینچی اولد معرفی خواهند کرد. ضمن اینکه نسخه به‌روز شده آیفون ۱۰ را با حفظ طراحی نسل قبل ارائه می‌دهند. باید منتظر ماند و دید که آیا شرکت ال‌جی دیسپلی در سال آینده، بخشی از وظیفه‌ی تأمین پنل نمایشگر اولد برای آیفون‌های اپل را برعهده خواهد گفت یا سامسونگ دیسپلی، تمامی پنل‌های لازم را تولید می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات