قهرمان جهان بازی گو باری دیگر به مصاف هوش مصنوعی می‌رود

پنج‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
کی جی، پس از شکست در مقابل هوش‌مصنوعی گوگل در بازی گو، بر خلاف وعده‌ای که داده‌بود، باری دیگر با هوش‌مصنوعی مواجه خواهد‌ شد. رقیب او این بار از سرزمین مادری خود یعنی چین خواهد‌ بود.
تبلیغات

در ماه مه گذشته، آلفاگو، که یک الگوریتم یادگیری‌ماشین و هوش‌مصنوعی از پروژه دیپ‌مایند گوگل است موفق به شکست کی جی، قهرمان جهانی بازی گو (Go) شد.  بعد از این شکست، قهرمان چینی بازی گو قول داد که هرگز با حریفی کامپیوتری بازی نکند. اما ظاهرا بر اساس گزارش‌های منابع چینی، او نظر خود را تغییر داده‌است و باری دیگر در مسابقه‌ای به مصاف یک هوش‌مصنوعی خواهد‌رفت. این مسابقات در ماه آوریل سال 2018 در کشور چین برگزار می‌شود.

کی جی، یکی از سفیران این مسابقات خواهد‌بود و در مقابل هوش‌مصنوعی به نام Tianrang بازی خواهد‌کرد. به‌طور معمول یک انسان به عنوان نماینده هوش‌مصنوعی وظیفه حرکت مهره‌ها را بر عهده می‌گیرد اما در این مسابقات یک بازوی روباتیک برای حرکت مهره‌ها در نظر گرفته‌ شده‌است که کار طراحی و ساخت آن را متخصصین دانشگاه فوژو انجام داده‌اند. تیانرانگ پیش از این به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات هوش‌مصنوعی ریوسه ژاپن صعود کرده‌ بود که هوش‌مصنوعی شرکت تنسنت نهایتا در آن به مقام اول دست پیدا کرد.

از سایر شرکت‌کنندگان در این مسابقات می‌توان به DeepZenGo از ژاپن و CGI از تایوان اشاره کرد. هوش‌مصنوعی آلفاگو گوگل هم به دلیل بازنشستگی در این مسابقات حضور نخواهد‌یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات