نگاهی کوتاه به نیسان کیکس، جانشین نیسان جوک

چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
با معرفی کراس‌اوور جدید نیسان کیکس، در آینده این مدل جایگزین کراس‌اوور پرفروش نیسان جوک شود.
تبلیغات

نیسان جوک از زمان آغاز تولید خود در سال ۲۰۱۰، یکی از پرطرفدارترین کراس‌اوورهای بازار است. ماه گذشته، نیسان مدل جدیدی از کراس‌اوور کوچک خود را به نمایش گذاشت که با نام نیسان کیکس معرفی شد. نیسان توانست محصول مشابهی طراحی کند که برای ادامه دادن در رقابت این کلاس، مناسب باشد. اما آیا این خودروساز با ظاهر طراحی شده نیسان کیکس، روش درستی در پیش گرفته یا باید برای حفظ خود در بازار رقابت کراس‌اوورها نکاتی رعایت کند تا خودروی جدید مانند نیسان جوک جذابیت بیشتری داشته باشد؟ بیایید تفاوت بین دو خودروی کراس‌اوور نیسان را در ادامه بررسی کنیم.

نیسان کیکس دارای جلو پنجره مشبک بزرگ V شکل با چراغ‌های جلوی بومرنگی در هر دو طرف است. چراغ‌های جلوی عمودی‌گرای نیسان جوک در بالای کاپوت خودرو که در واقع چراغ‌های رانندگی روز هستند، خیلی غیر معمول به نظر می‌رسد. جلو پنجره مشبک کوچکتر آن طراحی قدیمی دارد و چراغ‌های جلوی گرد آن تناسب زیادی با طراحی عجیب جلوی این کراس‌اوور نشان می‌دهد. تعدادی خط برجسته روی کاپوت نیسان کیکی وجود دارد، در حالی که روی کاپوت نیسان جوک چنین خطوطی به چشم نمی‌خورد. با این حال، به نظر می‌رسد که نیسان کیکس به‌هم‌ریختگی کمتری دارد و چهره‌ی آن دارای جذابیت و ابهت بیشتری است.

Nissan Juke
Nissan Kicks

سقف نیسان جوک با زاویه تندی به سمت پنجره عقب پایین می‌آید، در حالی که نیسان کیکس سقف سنتی‌تری ارائه می‌دهد. دسته‌های در عقب در نیسان جوک داخل پنجره جاسازی شده، ولی در کراس‌اوور جدید نیسان چنین خبری نیست و دسته‌های درب عقب به شکل معمولی ساخته شده‌اند. از نمای جانبی دماغه نیسان جوک به سمت پایین متمایل است، ولی در نیسان کیکس به نظر می‌رسد دماغه کراس‌اوور کمی به سمت بالا تمایل دارد.

خودروی نیسان کیکس با طراحی شناور سقف و چین و شکن‌های تیز در پایین درب‌های جانبی ظاهرا آراسته به نظر می‌رسد. تفاوت دیگر نیسان کیکس با نیسان جوک این است که کراس‌اوور جدید با طرح دو رنگی ارائه می‌شود، که سقف و بدنه رنگ متفاوتی از یکدیگر خواهند داشت. سقف سیاه می‌تواند با طرح رنگ بدنه سفید، نارنجی یا قرمز ارائه شود در حالی که طرح‌های دیگری هم وجود دارد؛ مانند سقف نارنجی و بدنه خاکستری، یا سقف سفید و بدنه آبی رنگ که به نظر می‌رسد طرح قرمز رنگ جذابیت بیشتری داشته باشد. 

کراس‌اوورهای نیسان کیکس و جوک از نظر اندازه تقریبا یکسان هستند، اما تفاوت‌های کلیدی نیز در برخی موارد وجود دارد. نیسان کیکس ۱۷ سانتی‌متر درازتر و ۱.۵ سانتی‌متر بلندتر از نیسان جوک است. عرض محور نیسان کیکس ۹ سانتی‌متر بلندتر از جوک ساخته شده، هر چند که مدل جدید کراس‌اوور ۰.۵ سانتی‌متر باریک‌تر است.

nissan juke
nissan kicks

در قسمت عقب نیسان جوک همان شکل عمودی‌گرا در چراغ‌های جلو را در چراغ‌های عقب هم حفظ کرده، در حالی که طراحی چراغ عقب نیسان کیکس بسیار معمولی و سنتی است. تفاوت دیگر دو خودرو شکل مربعی و ارتفاع بلندتر نسبت به جوک و بازی با کنتراست رنگ زیر پلاک عقب خودرو در نیسان کیکس است، که جذابیت بصری بیشتری ایجاد می‌کند.

هر دو کراس‌اوور چند دکمه فرعی در داخل کابین استفاده می‌کنند. فضای داخلی نیسان جوک دارای تم دایره‌وار است که از اهرم تعویض دنده دایره‌ای شروع می‌شود و تا دسته‌های درب دایره‌ای، سیستم کنترل گرمایش و تهویه مطبوع و ابزارهای سنجش دایره‌ای ادامه می‌یابد.

nissan juke
nissan kicks

نیسان کیکس در بین راننده و مسافر دارای کنسول مرکزی برآمده‌تری نسبت به جوک است. در کراس‌اوور نیسان کیکس ویژگی‌های ارتقا یافته‌ای از جمله صفحه نمایش ۷ اینچی تمام رنگی با لوازم جانبی اپل کارپلی و اندروید اتو و قابلیت اتصال گوشی تلفن همراه هوشمند وجود دارد، در حالی که نیسان جوک ۲۰۱۷ با صفحه نمایش ۵ اینچی یا ۵.۸ اینچی در دسترس مشتریان قرار دارد.

به نظر شما کدام کراس‌اوور بهتر است؟ نیسان کیکس جدید یا نیسان جوک قدیمی؟ نظرات خود را با زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات