انویدیا پشتیبانی از سیستم‌ عامل‌ ۳۲ بیتی را متوقف می‌کند

یک‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا طی سه خبر رسمی، مواردی را که در آینده‌ی نزدیک پشتیبانی آن‌ها را متوقف می‌کند اعلام کرد.
تبلیغات

انویدیا پایان پشتیبانی درایوری خود را از تعدادی سیستم‌عامل‌ اعلام کرد. مهم‌ترین خبر در این خصوص، پایان پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های ۳۲ بیتی با انتشار نسخه‌ی ۳۹۰ درایورهای انویدیا بود. اخبار دیگر، یکی در مورد قطع ادامه‌ی پشتیبانی درایوری از کارت‌های گرافیک تجاری NVS 310 و NVS 315 و دیگری پایان پشتیبانی از ویژگی‌های استریوی کوادبافرد (Quad-buffered) بود که با انتشار نسخه‌ی ۳۹۶ به وقوع خواهد پیوست.

مقاله‌های مرتبط:

    به گفته‌ی انویدیا، درایورهای بعد از نسخه‌ی ۳۹۰ دیگر روی ویندوز، لینوکس یا سیستم‌عامل‌ها FreeBSD نصب نخواهند شد یا کار نخواهند کرد. همچنین، ویژگی‌ها و بهبودهایی که در نسخه‌های آینده منتشر می‌شوند برای نسخه‌های قدیمی‌تر قابل انتشار و استفاده نخواهند بود. انویدیا می‌گوید بهبودهای امنیتی عادی را تا پایان دسامبر ۲۰۱۹ و بهبودهای حیاتی را تا پایان دسامبر ۲۰۲۱ برای نسخه‌ی ۳۹۰ منتشر خواهد کرد. از قرار معلوم نسخه‌ی ۳۹۰ تا پایان ماه جاری در دسترس عموم قرار خواهد گرفت که این خبر با توجه به انتشار نسخه‌ی ۳۸۸.۷۱ برای جی‌فورس گیم ردی در روزهای اخیر، چندان تعجب‌آور نیست.

    کارت گرافیک‌های ان‌وی‌اس ۳۱۰ و ان‌وی‌اس ۳۱۵ به‌منظور استفاده در رایانه‌های تجاری و بر پایه‌ی تراشه‌ی گرافیکی GF119 Fermi 2.0 ساخته شده‌اند. این تراشه در کارت گرافیک جی‌فورس ۵۱۰ که برای استفاده در رایانه‌های خانگی طراحی شده، مورد استفاده قرار گرفته است. تغییر در وضعیت پشتیبانی کارت‌ گرافیک‌های مختص بازی فِرمی می‌تواند به این معنا باشد که در آینده‌ی نزدیک پشتیبانی درایوری این کارت‌های گرافیک نیز پایان خواهد یافت؛ هرچند این کارت‌ها اساسا قدرت لازم برای اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین روز را ندارند. کاربرانی که از سیستم‌عامل‌های قدیمی و ۳۲ بیتی استفاده می‌کنند، برای ادامه‌ی دریافت پشتیبانی درایوری باید سیستم خود را به ۶۴ بیتی ارتقاء دهند. در مورد کارت‌های ان‌وی‌اس ۳۱۰ و ان‌وی‌اس ۳۱۵ نیز باید گفت که این کارت‌ها هیچ وقت مناسب بازی نبوده‌اند؛ اما کاربرانی که از سیستم خود استفاده‌ی تجاری می‌کنند و نگرانی‌های امنیتی دارند باید کم‌کم به فکر ارتقاء باشند.

    پشتیبانی از ویژگی‌های استریوی کوادبافرد که مربوط به مصورسازی‌های سه‌بعدی حرفه‌ای هستند نیز از نسخه‌ی ۳۹۶ به پایان خواهد رسید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات