پشت فرمان مرسدس AMG SLC 43

جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدل SLC، یکی از کوچک‌ترین محصولات مرسدس بنز است که همراه آپشن‌های AMG، با نام SLC 43 شناخته می‌شود. گروه اتوتاپ در یک ویدئوی دیدنی، این خودروی هیجان‌انگیز را به حداکثر سرعت رسانده‌اند.
تبلیغات

هزینه‌ی ۴۸ هزار دلار برای نسخه‌ی استاندارد مرسدس SLC 300، قیمت معقولی به نظر می‌رسد. این رودستر ۲ نفره با سقف جمع‌شونده‌ی فلزی، چندان بزرگ نیست؛ اما به لطف وزن کم و پیشرانه‌‌ی ۲۴۱ اسب بخار، می‌تواند در زمان ۵.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. از سویی دیگر، علاقه‌مندان محصولات AMG، می‌توانند به سراغ SLC 43 بروند که به جای پیشرانه‌ی توئین‌توربوی ۲ لیتری SLC 300، از نمونه‌ی ۳ لیتری توئین توربو و مجهز به اینترکولر استفاده می‌کند. مرسدس AMG SLC 43 حدود ۳۶۲ اسب بخار قدرت دارد؛ پس می‌تواند در زمان ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و البته نهایت سرعت محدودشده به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

Mercedes-AMG SLC 43

درحالی‌که ابرخودروهای میلیون دلاری با نهایت سرعت بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، مناسب استفاده‌ی رومزه نخواهند بود؛ خودروهای سریع و کامپکت، نظیر مرسدس SLC گزینه‌ی بسیار خوبی برای عاشقان سرعت هستند. بازار خوب شاسی‌بلندها و پیکاپ‌های لوکس باعث شده است توجه مردم به کلاس ۲ درهای کوچک و اسپرت، کمتر از قبل باشد. با این حال نمی‌توان انکار کرد لذت سرعت‌گیری محصولی نظیر SLC 43، فراتر از انتظار خواهد بود؛ چرا که رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زمانی کمتر از ۵ ثانیه با یک خودروی نسبتا کوچک ساخت مرسدس بنز به قیمت ۶۱ هزار دلار، تجربه‌ای هیجان‌انگیز است.

SLC 43 MErcedes

در ادامه‌ی مطلب، می‌توانید بیننده‌ی فیلم کوتاهی از گروه اتوتاپ NL باشید که خودروی مرسدس AMG SLC 43 را در اتوبان‌های زیبای آلمان آزمایش می‌کنند. خودروی استفاده‌شده در این ویدئو، فاقد محدودکننده‌ی الکترونیک سرعت است و به ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات