اپل پایشگر ضربان قلب پیشرفته برای اپل واچ توسعه می‌دهد

جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ای جدید از ساعت هوشمند اپل در دست توسعه است که از پایشگر پیشرفته‌ی ضربان قلب بهره می‌گیرد.
تبلیغات

اپل در حال تلاش برای تجهیز ساعت هوشمند خود به قابلیت‌های سلامتی بیشتر است. بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت قصد دارد نسخه‌های آتی اپل واچ را به پایشگر ضربان قلب پیشرفته مجهز کند.

براساس این گزارش، کوپرتینونشین‌ها در پشت درهای بسته مشغول توسعه‌ی نسخه‌ای از اپل واچ هستند که با فشردن بدنه‌ی آن با دو انگشت توسط کاربر، یک جریان الکتریکی ضعیف به قلب ارسال و سیگنال‌ها برداشت می‌شود.

اپل واچ در حال حاضر از قابلیت پایش ضربان قلب بهره می‌برد؛ اما فناوری جدید نوار قلب (EKG) بدون نیاز به مراجعه به پزشک، به شناسایی اختلالات ضربان قلب کمک می‌کند. با این حال، هنوز مشخص نیست اپل چه زمانی این ویژگی را به بازار عرضه خواهد کرد.

اپل واچ اکنون به نحو گسترده‌ای در حوزه‌ی سلامت به کار گرفته می‌شود. ماه گذشته، پژوهشی نشان داد که اپل واچ می‌تواند از طریق یادگیری ماشین و پایش ضربان قلب، برای شناسایی دقیق فشار خون یا وقفه‌ی تنفسی در خواب به کار گرفته شود.

اپل به‌صورت فعالانه در پی انتشار اپلیکیشن‌های مراقبت از سلامتی برای ساعت هوشمند و سیستم‌عامل‌هایش بوده و پتنت‌هایی برای فناوری‌های پوشیدنی مرتبط به سلامتی نظیر سنسورهای تشخیص اضطراری به ثبت رسانده است.

شایعات پیشین اشاره می‌کنند که اپل به‌منظور درمان بهتر دیابت، مشغول بررسی پایش غیر تهاجمی قند خون است. این فناوری به بیماران دیابتی کمک می‌کند برای آزمایش روزانه‌ی خون، از دردسر استفاده از سوزن خلاص شوند.

بلومبرگ در پایان تأکید می‌کند که احتمالا اپل برنامه‌های خود را تغییر ‌می‌دهد و ممکن است فناوری پایش ضربان قلب پیشرفته‌تر و متفاوتی در اپل واچ قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات