تلگرام ارز رمزنگاری شده اختصاصی خود را با نام گرام عرضه می‌کند [بروزرسانی]

جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شنیده‌ها نشان از این دارند که تلگرام، یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پیام‌رسان دنیا در پی توسعه‌ی پلتفرم بلاک‌چین اختصاصی و عرضه‌ی ارز رمزنگاری خود است.
تبلیغات

تلگرام را باید یکی از سرویس‌های پیام‌رسانی خواند که به دلیل داشتن ویژگی رمزنگاری قوی، به رقبایی نظیر واتساپ تاخته و محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان در کشورمان است. بر اساس شنیده‌ها، تلگرام در نظر دارد فناوری بلاک‌چین اختصاصی خود را راه‌اندازی کند و ارز رمزنگاری اختصاصی خود را نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. اطلاعات موجود نشان از این دارد که پلتفرم بلاک‌چین تلگرام با عنوان The Open Network یا به‌اختصار TON شناخته خواهد شد و فناوری آن برگرفته از بلاک‌چین مورد استفاده در بیت‌کوین با بهبود‌هایی است که مهندسان تلگرام روی آن اعمال خواهند کرد. 

آنتون روزنبرگ، یکی از مهندسین پیشین تلگرام است که اطلاعاتی در این رابطه ارائه کرده است. روزنبرگ با انتشار پستی در فیسبوک یک ویدیو را نیز به انتشار گذاشته که در کنار ارائه‌ی آماری در رابطه با میزان کاربران تلگرام و گستردگی استفاده از این پیام‌رسان، اطلاعاتی نیز در رابطه با راه‌اندازی این پلتفرم اختصاصی ارائه کرده است. یکی از قابلیت‌های بسیار جالب ارز رمزنگاری تلگرام ایجاد امکانی برای ارسال از طریق این پیام‌رسان بین کاربران خواهد بود. همانطور که می‌دانید، این روزها بسیاری از کمپانی‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری امکان ارسال پول از طریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان خود را فراهم آورده‌اند؛ حال این موضوع توسط تلگرام با استفاده از پول رمزنگاری شده ممکن خواهد شد. 

بنابر گزارش‌های موجود، نام پول رمزنگاری شده‌ی تلگرام، گرام (Gram) خواهد بود و پلتفرم توسعه‌یافته امکان استفاده از آن را حتی در سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان فراهم خواهد کرد. همچنین یک کیف پول الکترونیکی بسیار کم حجم در کنار آن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تاکسانی که در پی استفاده از این پول رمزنگاری شده هستند نیازی به دانلود کل بلاک‌چین نداشته باشند. 

به گزارش بلومبرگ با توجه به اینکه تلگرام در حال حاضر بیش از ۱۸۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، همچون سایر ارزهای رمزنگاری شده نیازی به تلاش برای یافتن کاربر نخواهد داشت. 

بروزرسانی:

پاول دوروف ساعاتی پیش با انتشار توییتی بدون اشاره مستقیم به اخبار منتشر شده در رابطه با توسعه‌ی یک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین و پول رمزنگاری شده  اعلام کرد که تلگرام کلیه‌ی اخبار واطلاعات در رابطه به سرویس‌ها و خدمات جدید را از طریق وب‌سایت این سرویس اطلاع‌رسانی می‌کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات