نگاه نزدیک به بی ام و i8 رودستر

جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت بی‌ام‌و اخیراً ویدیوهایی منتشر کرده است که در آن مدل جدید i8 رودستر را معرفی می‌کند.
تبلیغات

بی‌ام‌و i8 نقش مهمی در دنیای اتومبیل بازی می‌کند و نه‌فقط در دنیای امروز بلکه در بین اتومبیل‌های آینده شهرت خواهد داشت. همگان منتظر این بودند تا بی‌ام‌و مدل رودستر i8 را معرفی کند که در نهایت، این عمل در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس انجام شد. این اسپرت هیبریدی رودستر قرار است در کنار مدل پایه i8 به تولید برسد. سقف بازشونده‌ی خودرو این قابلیت را دارد تا جمع شود و در پشت صندلی‌ها جای بگیرد. در صورت باز بودن سقف، i8 رودستر نمایی بسیار جالب پیدا می‌کند. همچنین رنگ نارنجی متالیک جدیدی با نام E/COPPER برای این خودرو عرضه خواهد شد که می‌تواند بسیار جلب توجه کند و جذابیت بالایی داشته باشد.

بی‌ام‌و در مدل رودستر i8 اقدام به انجام یک سری بهینه‌سازی‌های فنی نیز کرده و قدرت کلی تولیدی توسط پیشرانه هیبریدی را به ۳۶۹ اسب بخار رسانده است که ۱۲ اسب بخار قوی‌تر از مدل پیشین خواهد بود. درحالی‌که مدل عادی i8 برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز به ۴.۲ ثانیه زمان دارد، مدل رودستر به دلیل وزن بالاتر، در عرض ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. مدل رودستر i8 به باتری بزرگ‌تری نیز مجهز شده است و درحالی‌که در مدل قبلی i8 از باتری ۷.۱ کیلووات ساعت استفاده شده، مدل جدید رودستر به یک باتری ۱۱.۶ کیلووات ساعتی مجهز است و به این ترتیب مدل رودستر i8 می‌تواند در حالت تمام برقی به شعاع حرکتی ۲۸ کیلومتر دست پیدا کند. این در حالی است که مدل کوپه با باتری قدیمی در حال تمام برقی تنها می‌تواند ۲۴ کیلومتر مسافت را بپیماید.

بی‌ام‌و i8 رودستر

بی‌ام‌و i8 رودستر از فصل بهار امسال وارد بازار خواهد شد؛ اما قیمت دقیق آن هنوز اعلام نشده است. می‌توان گفت که بی‌ام‌و زمان مناسبی برای عرضه این خودرو به بازار انتخاب کرده است و از فصل بهار خریداران i8 رودستر می‌توانند سقف خودرو را باز کنند و از هوای آزاد لذت ببرند. سقف خودرو برای باز شدن، تنها به ۱۶ ثانیه زمان احتیاج دارد.

ایده تولید خودروهای قدرتمند و اسپرت دوستدار محیط زیست بسیار جالب است و بی‌ام‌و به‌خوبی از پس این کار برآمده؛ اما برای کسانی که i8 با کاربری آن‌ها همخوانی ندارد و فکر می‌کنند که فضای داخلی آن ناکافی است، به‌زودی سدان الکتریکی جدید به نام i vision dynamic عرضه خواهد شد. به گفته بی‌ام‌و این خودرو می‌تواند با هر بار شارژ ۶۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. در انتها می‌توانید تیزر رسمی منتشرشده از بی ام و i8 رودستر را مشاهده کنید.

بی‌ام‌و i8 رودستر
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات