آمازون، برنده رقابت فروش بلندگوهای هوشمند

جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس آمار جدیدی که از فروش بلندگوهای هوشمند تا سپتامبر ۲۰۱۷ منتشر شده، آمازون توانسته فروش به‌مراتب بیشتری را نسبت به گوگل داشته باشد.
تبلیغات

از بُعد معرفی محصولات هیجان‌انگیز، ۲۰۱۷ سالی عالی برای کاربران بود. تولید محصولات بیشتر و علاقه افراد به خرید محصولات جدید باعث شد که شرکت‌ها رقابت بیشتری را با هم داشته باشند. یکی از رقابت‌های جذاب امسال مسلماً بین گوگل و آمازون جریان داشت. با توجه به این موضوع که هر دو این شرکت‌ها محصولی در دسته‌ی بلندگوهای هوشمند توسعه داده بودند، رقابت بر سر فروش بیشتر نیز سخت مهم جلوه می‌کرد.

حال براساس آمار جدیدی که منتشر شده، آمازون توانسته است فروش بسیار بیشتری را نسبت به گوگل در حوزه‌ی بلندگوهای هوشمند تجربه کند. براساس این آمار، آمازون توانسته با فروش ۲۰ میلیون واحدی در مقابل گوگل با فروش ۷ میلیون واحدی، نزدیک به ۳ برابر دستگاه بیشتری را روانه‌ی بازارها کند. نکته‌ی حائز اهمیت در این رابطه، احتساب فروش تا سپتامبر ۲۰۱۷، یعنی قبل از شروع تعطیلات سال نو است؛ بنابراین دور از انتظار نیست که این فاصله‌ در تعطیلات سال نو میلادی، بیشتر شده باشد.

مسلماً یکی از عمده دلایل موفقیت بلندگوهای اکو آمازون، ورود زودهنگام به بازار است. هنگامی که آمازون تصمیم به عرضه‌ی این بلندگو هوشمند گرفت، تقریباً هیچ رقیب قدری برای نبرد با این دستگاه در بازار وجود نداشت. آمازون این دستگاه را در ژوئن ۲۰۱۵ عرضه کرد؛ این در حالی است که بلندگوی هوشمند گوگل هوم در نوامبر ۲۰۱۶ و با وقفه‌ای یک‌ساله روانه‌ی بازار شد.

این روند دوباره با عرضه‌ی نسخه‌ی ارزان‌قیمت بلندگوهای این دو شرکت اتفاق افتاد و اکو دات چند ماه زودتر از گوگل هوم مینی در دسترس مشتریان قرار گرفت. برطبق آمار، فروش نسخه‌ی ارزان قیمت بلندگوی هوشمند آمازون که با نام اکو دات شناخته می‌شود، فروش بیشتری داشته است.

تحلیلگران انتظار دارند که با کاهش قیمت نسل دوم بلندگو اکو آمازون، مشتریان تمایل بیشتری به خرید این دستگاه نشان دهند.

گوگل نیز در جبهه‌ی مقابل سخت در تلاش است که بازنده‌ی این نبرد نباشد و خود را در رقابت حفظ کند. این شرکت برای فصل تعطیلات، قیمت نسخه‌ی مینی گوگل هوم را به ۲۹ دلار کاهش داد؛ همچنین قیمت نسخه‌ی اولیه گوگل هوم نیز به ۷۹ دلار کاهش یافته است.

با ورود بلندگوی هوشمند اپل تحت نام هوم‌پاد، مطمئناً رقابت بین شرکت‌ها بیشتر خواهد شد. قرار است هوم‌پاد اپل در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی با قیمت ۳۵۰ دلار روانه‌ی بازار شود.

با ورود شرکت‌های بیشتر به این حوزه، انتخاب برای مشتریان نیز متنوع‌تر می‌شود که مسلماً به سود مشتری خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات