طراحی دفتر کار گوگل؛ آمستردام

یک‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
دفتر کار گوگل واقع در شهر آمستردام، توسط شرکت معماری و دکوراسیون داخلی D/Dock طراحی شده است.
تبلیغات

اطلاعات کلی

  • شرکت طراح: D/Dock
  • کارفرما: گوگل
  • متراژ: ۳۰۰۰ متر مربع
  • سال: ۲۰۱۴
  • محل: آمستردام، هلند

گوگل در سراسر جهان دارای شعبه‌های متعددی است که در طراحی داخلی این دفاتر، خلاقیت و نوآوری بسیار زیادی دیده می‌شود. در واقع دفاتر کار گوگل به دلیل طراحی خاص و شگفت‌انگیز خود بسیار شناخته‌شده‌ و مشهور هستند. شرکت معماری و طراحی داخلی D/Dock در سال ۲۰۱۴ طراحی دفتر کار گوگل را بر عهده داشت و یک محیط کار راحت با طراحی خاص و منحصربه فرد برای کارکنان این شرکت ایجاد کرده است. طراحان با الهام گرفتن از چگونگی شکل‌گیری گوگل و گاراژی که شرکت گوگل برای اولین بار در آنجا شکل گرفت و تأسیس شد، طراحی و اجرای این پروژه را انجام داده‌اند.

دفتر کار گوگل آمستردام

در طراحی داخلی دفتر گوگل، ترکیبی از معماری مدرن و قدیمی دیده‌ می‌شود. تصاویر و نوشته‌های روی دیوار، چراغ‌ها و آویز‌های سقفی، سالن کنفرانس با ظرفیت ۷۰ نفر و اتاق جلسات با امکانات برگزاری ویدئو کنفرانس، همگی به عصر ارتباطات و طراحی مدرن اشاره دارند؛ اما دیوارهایی با طرح آجر، حال و هوای قدیم و دوران‌های گذشته را در این دفتر کار ایجاد کرده است. در حقیقت بعد از مرمت و تعمیرات دفتر گوگل، طراحی فضای داخلی این دفتر دوباره انجام شد. میز و صندلی‌ها و مبلمان اداری و بخشی از وسایل آشپزخانه‌ی کوچک این دفتر دوباره مورد استفاده قرار گرفته‌اند. شرکت گوگل تلاش کرده است از وسایل و متریال موجود در دفتر کار برای طراحی جدید این دفتر استفاده کند. طبق سفارش شرکت گوگل، طراحان سعی کرده‌اند برای طراحی دفتر جدید از متریال و تجهیزاتی استفاده کنند که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می‌کند. یکی دیگر از نکات قابل توجه در طراحی دفتر کار گوگل این است که شرکت طراح در اجرای پروژه بر این نکته تمرکز داشته تا مصرف آب و انرژی را در این دفتر کار به حداقل برساند.

دفتر کار گوگل آمستردام

این دفتر کار در جنوب آمستردام واقع است و بسیار هوشمندانه طراحی شده ؛ به‌طوری که چشم‌اندازی زیبا از شهر آمستردام پیش روی تمام کارکنان دفتر وجود دارد. در هر طبقه، بخش‌های مختلفی وجود دارد. بخش‌هایی مانند سالن کنفرانس، اتاق‌های کوچک مجهز به سیستم ویدئو کنفرانس و آشپزخانه، بخش‌های اصلی و مرکز این دفتر کار را تشکیل می‌دهند. محل کار کارمندان دورتادور بخش‌های اصلی و مرکزی دفتر قرار گرفت است به‌طوری که دسترسی آسان به اتاق‌های کنفرانس و آشپزخانه مجهز دفتر برای تمام کارکنان وجود دارد.

دفتر کار گوگل آمستردام

طرح کلی این دفتر کار به این صورت است که قابلیت تغییر و انعطاف‌پذیری بالایی دارد.طراحی این دفتر طوری است که کارمندان میز کار مشخصی برای خود دارند؛ ولی برحسب شرایط کار و نیاز به کار گروهی، امکان ایجاد تغییراتی در چیدمان محل کار وجود دارد.

دفتر کار گوگل آمستردام

شرکت طراح از نماد‌های شهر‌ آمستردام در طراحی داخلی این دفتر کار استفاده کرده است. پیشخوان قسمت پذیرش به شکل یک دوچرخه طراحی شده و در کافه رستوران دفتر کار از سفال‌های لعابی دلفت (Delft) برای پیشخوان استفاده شده است. سطح لعابی و رنگ سفید و آبی این نوع سفال، به این رستوران جلوه‌ی خاصی می‌بخشد.

دفتر کار گوگل آمستردام

دفتر کار گوگل در آمستردام، یک محیط کار مناسب برای کارمندان است و باعث عملکرد بهتر آن‌ها می‌شود؛ زیرا براساس نیازهای کارکنان طراحی شده است. شرکت گوگل در نظر داشته دفتر جدید یک محیط کار شاداب، راحت و انعطاف‌پذیر باشد.

دفتر کار گوگل آمستردام

برنامه‌ی غذایی متعادل، ورزش، امکان ورود نور طبیعی و هوای تازه به داخل دفتر کار از جمله عواملی هستند که در حفظ سلامتی کارکنان بسیار تاثیرگذارند. گوگل به سلامت کارکنان خود بسیار اهمیت می‌دهد؛ بنابراین یک منوی سالم و متعادل در رستوران شرکت ارائه می‌شود. داشتن تغذیه‌ی متعادل، سالن ورزشی و محل استراحت برای کارمندان، این امکان را به وجود می‌آورد تا کارکنان از لحاظ روحی و جسمی سالم‌تر بمانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات