بازسازی کامل قدیمی‌ ترین پورشه 911 جهان

سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
موزه‌ی پورشه پس از صرف حدود سه سال زمان، پروژه‌ی بازسازی قدیمی‌ترین نسخه‌ی 911 دنیا، مدل ۱۹۶۴ را به پایان برد.
تبلیغات

سال ۲۰۱۴ خبری مبنی بر کشف انباری قدیمی توسط یک گروه مستندساز آلمانی منتشر شد که در آن دو خودروی پورشه با وضعیتی کاملا بد به چشم می‌خورد. یکی از پورشه‌ها با شماره شاسی ۳۰۰۵۰۷، ظاهری شبیه به مدل 911 داشت. پس از بررسی‌های دقیق مشخص شد که پورشه‌ی مذکور پنجاه‌ و هفتمین 911 ساخته‌شده تاکنون است و انتشار این خبر هیجان‌انگیز توجه مسئولان پورشه در اشتوتگارت را جلب کرد.

پورشه 911 مدل ۱۹۶۴

زمانی که پورشه برای اولین بار در اکتبر سال ۱۹۶۴ تولید این کوپه‌ی قرمزرنگ را آغاز کرد، قصد داشت کد901 را به‌عنوان نام اسپرت جدید خود برگزیند. اما تنها چند هفته قبل از شروع تولید انبوه 901، شرکت پژو از پورشه به علت نقض قانون مالکیت تجاری شکایت کرد. بر اساس ادعای پژو در آن زمان، حق استفاده از کدهای سه‌رقمی که یک صفر در وسط آن‌ها قرار دارد، به‌طور انحصاری در اختیار این خودروساز فرانسوی بود. با طرح این شکایت، شرکت پورشه نام 911 را به‌عنوان جایگزینی برای 901 انتخاب کرد و این‌گونه بود که یکی از پرطرفدارترین کوپه‌های جهان متولد شد. پس از این شکایت، تمام خودروهای تولیدی تا آن زمان که نام 901 داشتند، به 911 تغییر نام دادند و حالا این خودروها با کد 901 روی شاسی، به یکی از کمیاب‌ترین و در عین حال ارزشمندترین اتومبیل‌های اسپرت تاریخ تبدیل شده‌اند.

911   901   1964

پس از آن‌که موزه‌ی پورشه از پیدا شدن پنجاه‌ و هفتمین 911 تولیدی باخبر شد، اقدام به خرید و بازسازی این نمونه‌ی ارزشمند کرد تا بتواند آن را به دوران باشکوه گذشته‌اش بازگرداند. در جریان بازسازی این خودرو، تمام لوازم و قطعات آن به‌طور کامل توسط پورشه بازسازی و به‌صورت اولیه‌ی خود ساخته شده است. اکنون پس از گذشت سه سال از پیدا شدن پورشه 911 مدل ۱۹۶۴، کار بازسازی این خودرو به پایان رسیده و این شاهکار ۵۳ ساله به شکوه اولیه‌ی خود بازگشته است.

در ادامه می‌توانید تصاویر قبل و بعد از بازسازی این خودرو را همراه با یک فیلم کوتاه جذاب، تماشا کنید.

پورشه 911 مدل ۱۹۶۴
پورشه 911 مدل ۱۹۶۴
پورشه 911 مدل ۱۹۶۴
پورشه 911 مدل ۱۹۶۴
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات