جان اولسن و تبدیل مرسدس بنز G500 به نسخه‌ی کروک

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اسکی‌باز مطرح آلپاین و تیونر شناخته‌‌شده‌ی دنیای خودرو، جان اولسن، در تازه‌ترین ویدئوی خود شاسی‌بلند مرسدس بنز G500 4 × 4²  را به یک خودروی بدون سقف تبدیل کرد.
تبلیغات

گاهی اوقات نام جان اولسن، اسکی‌باز معروف ۳۴ ساله سوئدی که در مسابقات اسکی آلپاین هم مدعی قهرمانی است، در رسانه‌های خودرویی دیده می‌شود. دلیل این امر علاقه زیاد اولسن به خودرو همانند کریستیانو رونالدو است که باعث شده هر از چند گاهی در رسانه‌ها خبری از رانندگی، دریفت یا تیونینگ خودروهای او منتشر شود.

jon olsson g500

مدتی قبل، اولسن پس از خرید یک مرسدس بنز G500 4 × 4²، متوجه شد که این خودروی شاسی‌بلند آف‌رود به‌منظور ورود به پارکینگ‌های موناکو محدودیت‌هایی دارد. در نتیجه تصمیم گرفت سقف آن را بردارد و خودروی مرسدس بنز G500 خود را به یک مدل روباز تبدیل کند. اولسن علاوه بر این می‌خواست خودروی شاسی‌بلند خود را که ۲۵۰ هزار یورو (حدود ۳۰۰ هزار دلار) قیمت دارد، کمی بیشتر اختصاصی کند و به همین دلیل تصمیم گرفت با برداشتن سقف خودروی آف‌رود خود، دو نشان را با یک تیر بزند.

mercedes benz G500   / مرسدس بنز

بنابراین با تغییراتی که اولسن در خودرو ایجاد کرد، اولین نسخه روباز مرسدس بنز G500 4 × 4² جهان متولد شد؛ هرچند هنوز کارهایی لازم است انجام شود تا از نظر محافظت در برابر عناصر طبیعت به مرحله قابل قبولی برسد. رونمایی کامل از اولین و تنها خودروی شاسی‌بلند مرسدس بنز G500 4 × 4² روباز  با چهار صندلی، برای ۱۶ ژانویه (۲۶ دی) برنامه‌ریزی شده است. البته اولسن می‌گوید خبرهای غافلگیرکننده‌ای درباره این مرسدس G-Class روباز در آینده دارد و همچنین می‌خواهد آن را با یک سیستم صوتی سفارشی که در لیست کارهای انجام‌شده قرار دارد، به یک خودروی آف‌رود فوق‌العاده جوان‌پسند تبدیل کند.

mercedes benz G500   / مرسدس بنز

حتی قبل از برداشته شدن سقف خودرو، شاسی‌بلند مرسدس بنز G500 4 × 4² بسیار ویژه بود؛ با داشتن تجیزاتی نظیر تعلیق ارتقاءیافته، لاستیک‌های عاج‌دار مخصوص آف‌رود، پکیج روشنایی، میله ضد غلتش، پوشش بدنه با الگوی استتار مشکی ارتشی و باربند سقفی، این خودرو واقعا برای مسافرت‌های خارج از جاده عالی به نظر می‌رسد. در قسمت‌های مختلف این خودروی آف‌رود از فیبر کربن استفاده شده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ورودی هوای برابوس اشاره کرد. با این شرایط می‌توان گفت خودروی جدید با مشخصات و تغییرات اعمال‌شده بسیار بهتر از خودروی سابق است.

علاوه بر این شرکت هلندی اَبسلوت موتورز تغییراتی برای پیشرانه خودرو در نظر گرفته است که می‌تواند قدرت پیشرانه ۴.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر را از ۴۲۲ اسب بخار (۳۱۰ کیلووات) به حدود ۸۰۰ اسب بخار (۵۹۷ کیلووات) برساند.

مرسدس جی کلاس السون
مرسدس جی کلاس السون
مرسدس جی کلاس السون
مرسدس جی کلاس السون
mercedes benz G500 / مرسدس بنز

به‌عنوان یادآوری خوب است ذکر کنیم که خودروی آف‌رود مرسدس بنز G500 4 × 4² با وزن ۳۰۲۱ کیلوگرم (۶،۶۶۰ پوند)، چند ماه پیش بازنشسته شد. خوشبختانه نسل آینده خودروهای G-Class قرار است ماه آینده در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی ۲۰۱۸ که در دیترویت برگزار می‌شود، رونمایی شود و پس از آن برای عرضه به بازار آماده خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات