طی سیصد و هجدهمین دستور جلسه شورای رقابت بحث تاکسیهای آنلاین، موضوع شکایت سامانه درخواست هوشمند تاکسی تپسی علیه اسنپ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
بر این اساس، شکایت شرکت پیشگامان فناوری آرامیس (تپسی) از شرکت ایده گزین ارتباطات روماک (اسنپ) مورد بررسی اعضای شورای رقابت قرار میگیرد.
دلیل این شکایت محدود کردن رانندگان از استفاده انحصاری خدمات اسنپ عنوان شده است؛ براساس ادعای تپسی ظاهراً شرکت رقیب به رانندگان این اجازه را نمیدهد که بهصورت دلخواه اقدام به استفاده از سرویسهای تاکسی آنلاین کنند.
ظاهراً این موضوع بهواسطه دسترسی به گوشی رانندگان و مشاهده اپلیکیشنهای نصبشده روی آن صورت میگیرد؛ بنابراین رانندگانی که بخواهند بهصورت همزمان از چند اپلیکیشن تاکسی آنلاین استفاده کنند باید حداقل دو گوشی داشته باشند.
نیمهی مهرماه نیز سامانه تپسی از اسنپ شکایت کرد؛ اما شورای رقابت طی بررسی وضعیت فعالیت و قیمتگذاری خدمات تاکسی اینترنتی آنلاین اسنپ و تپسی شکایتهای رسیده به شورا در مورد ابهامات عملکرد این شرکتها رد کرد.
نظرات