کوماتسو و انویدیا امنیت محل‌های احداث بنا را افزایش می‌دهند

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت ژاپنی کوماتسو طی امضای تفاهم‌نامه‌ای با انویدیا، امنیت اماکن احداث بنا را به کمک هوش مصنوعی افزایش می‌دهد.
تبلیغات

کوماتسو، تولیدکننده‌ی ژاپنی تجهیزات ساختمانی قصد دارد در راستای ایمن‌سازی مراکز ساختمان‌سازی به کمک هوش مصنوعی، با انویدیا همکاری کند.

انویدیا این همکاری را در رویداد GTC ژاپن اعلام کرد. جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در این رویداد اعلام کرد که واحدهای پردازش گرافیک انویدیا برای تحلیل تصویر به کمک هوش مصنوعی و بررسی امنیت مناطق ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

پلتفرم جتسن (ـjetson) متعلق به شرکت انویدیا، دستگاهی در ابعاد یک کارت اعتباری است که به‌عنوان مغز هدایت‌کننده‌ی روبات‌ها و پهپادها و دستگاه‌های سنگین عمل می‌کند.

هوانگ طی ببانیه‌ای اذعان کرد:

هوش مصنوعی در حال باز کردن جای خود در صنعت است و کاربرد جدید آن خودران کردن دستگاه‌های هوشمند است. ماشین‌های آینده از محیط پیرامون خود آگاهی خواهند داشت و با هشیاری دائم به اپراتورها کمک می‌کنند که روند کار را امن‌تر و بهینه‌تر کنند. صنایع سازه و معدن از این پیشرفت‌ها بهره‌ی زیادی خواهند برد.

ساخت و ساز جدبدترین حوزه‌ای است که انویدیا ورود پیدا کرده و توافق‌نامه امضا کرده است که هوش مصنوعی خود را برای متحول کردن روند کار آن به خدمت بگیرد. این شرکت پیش از این در حوزه‌ی درمانی با مراکز درمانی GE و نوانس (Nuance) برای عکس‌برداری پزشکی همکاری کرده بود. همچنین در حوزه‌ی روباتیک با Fanuc و در حوزه‌ی اتومبیل‌های خودران با ۲۲۵ خودروساز، استارتاپ و مراکز تحقیقاتی تفاهم‌نامه امضا کرده است که از آن بین به آئودی، تسلا، تویوتا و ولوو می‌توان اشاره کرد.

مقاله‌های مرتبط:

    محل‌های احداث بنا عموما محیط‌های کاری بسیار خطرناکی به‌حساب می‌آیند. دلیل این موضوع وجود تجهیزات سنگین، زمین ناهموار و فعالیت مداوم است. بر اساس آمار منتشرشده توسط انجمن سلامت و امنیت مشاغل ساختمانی ژاپن، سال گذشته اماکن ساخت بنا در این کشور به‌تنهایی آمار ۳۰۰ مرگ و بیش از ۱۵ هزار مصدومیت را به ثبت رساندند.

    صنعت ساختمان ژاپن به دلیل جمعیت نه‌چندان جوان این کشور با کمبود شدید نیروی کار مواجه است. بنا بر اعلام فدراسیون قراردادهای ساختمانی، از تعداد ۳.۴ میلیون کارگر ماهری که در سال ۲۰۱۴ برآورد شد در این صنعت فعالیت می‌کنند، یک‌سوم (۱.۱ میلیون نفر) از آنان در دهه‌ی آتی بازنشسته خواهند شد.

    در راستای حل مشکلات یادشده، کوماتسو از سال ۲۰۱۵ شروع به هوشمندسازی تجهیزات ساختمانی خود کرد. این ابتکار در بیش از چهار هزار محل احداث بنا در ژاپن مورد استفاده قرار گرفت تا در آینده در عرصه‌ی بین‌المللی نیز به‌کارگیری شود.

    یوئیچی ایواموتو، مدیر اجرایی ارشد و رئیس بخش فناوری کوماتسو، می‌گوید: «به کمک تجربه‌ی انویدیا در پردازش تصویر، واقعیت مجازی و هوش مصنوعی، ما قادر خواهیم بود محیط‌های احداث ساختمان را بیش از پیش به محیط کار ایمن تبدیل کنیم.»

    کوماتسو به کمک انویدیا تصاویر سه‌بعدی از محل احداث بنا تهیه خواهد کرد که به‌صورت لحظه‌ای تعامل افراد، دستگاه‌ها و اشیاء را به نمایش می‌گذارد. عملکرد تجهیزات هزینه‌بر از این طریق قابل بررسی دقیق خواهند بود تا بتوانند به بهینه‌ترین شکل عمل کنند.

    انویدیا کوماتسو

    واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) با پهپادها و دوربین‌های مستقر در محل احداث بنا ارتباط برقرار می‌کنند و به‌عنوان یک پلتفرم هوش مصنوعی تحلیل و تصویرسازی را انجام می‌دهند. اسکای‌کچ (SkyCatch) سازنده‌ی پهپادهایی است که مسئولیت ثبت تصاویر سه‌بعدی را بر عهده دارند. اپتیم (Optim)، شرکت نرم‌افزار مدیریت اینترنت اشیاء، اپلیکیشنی برای تشخیص افراد و دستگاه‌های موجود در تصاویر دوربین ارائه می‌کند. هر دو شرکت یادشده از شرکای کوماتسو و همچنین اعضای برنامه‌ی حمایت انویدیا از استارتاپ‌های حوزه‌ی هوش مصنوعی هستند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات