ویژگی جدید فیسبوک: یک ماه از شر دوستان آزاردهنده خلاص شوید

یک‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
همه‌ی ما با دوستان آزار‌دهنده در فیسبوک سر و کار داشته‌ایم. حال فیسبوک راهکاری ارائه کرده است که موقتا از شر این افراد خلاص شوید.
تبلیغات

گاهی اوقات به دلائلی نظیر ارسال لطیفه‌های بی‌معنی، مطالب سیاسی خسته‌کننده یا صرفا دیدگاه‌ها و علائق متفاوت، برخی از دوستان فیسبوکی‌ ما آزاردهنده می‌شوند. در حال حاضر راهکارهایی وجود دارد تا بدون حذف کردن این افراد از لیست دوستانمان بتوانیم مطالب ارسال‌شده توسط آن‌ها را از تایم‌لاین فیسبوک حذف کنیم؛ اما فیسبوک راهکار جدیدی نیز ارائه داده است تا بتوانیم به‌صورت موقت و به مدت ۳۰ روز دنبال کردن این دوستان آزاردهنده را متوقف کنیم.

این ویژگی جدید که «Snooze» نامیده می‌شود، برای گروه‌ها و صفحات فیسبوک نیز قابل استفاده است. پس اگر از پست‌های یک نشریه در ارتباط با یک رویداد ورزشی خاص خسته شده‌اید، می‌توانید به مدت یک ماه ارتباط خود با صفحه‌ی این نشریه در فیسبوک را قطع کنید.

اسنوز فیسبوک / Facebook Snooze

در حقیقت فیسبوک از چند ماه پیش در حال آزمایش این ویژگی بوده است؛ اما آن‌چه اکنون در اختیار کاربران قرار گرفته نسبت به نمونه‌ی اولیه تغییراتی به خود دیده است. برای مثال، در ابتدا این ویژگی در ترکیب با گزینه‌ی «Unfollow» ارائه شده بود؛ کاربران پس از کلیک روی دکمه‌ی «Unfollow or Snooze» با لیستی روبه‌رو می‌شدند که به آن‌ها اجازه می‌داد بین دو گزینه‌ی دنبال نکردن به‌طور دائمی یا موقت یکی را انتخاب کنند. البته دنبال نکردن افراد به معنی حذف آن‌ها از لیست دوستان نیست.

به‌ نظر می‌رسد که فیسبوک در ابتدا در نظر داشته است به کاربران اجازه بدهد تا برای مدت مشخصی (یک روز، یک هفته یا یک ماه) دنبال کردن صفحات، گروه‌ها و دوستانشان را متوقف کنند؛ اما اکنون تنها یک گزینه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و آن دنبال نکردن صفحات، گروه‌ها و دوستان به مدت ۳۰ روز است.

شروثی مورالیدهاران، مدیر محصول فیسبوک، می‌گوید:

ما از مردم می‌شنیدیم که خواستار گزینه‌های بیشتری هستند که تعیین کنند چه‌چیزی را در چه‌زمانی در فید فیسبوکشان ببینند. با گزینه‌ی «Snooze» نیازی نخواهد بود به‌طور دائم دنبال کردن افراد را خاتمه دهید یا آن‌ها را از لیست دوستان‌ خود حذف کنید؛ بلکه می‌توانید برای مدت کوتاهی پست‌هایشان را نبینید. وقتی به‌طور موقت صفحات، گروه‌ها و افراد را دنبال نمی‌کنید، آن‌ها از این مسئله مطلع نخواهند شد. همچنین وقتی مدت غیر فعال‌سازی موقت رو به اتمام است، این مسئله به‌شما اطلاع داده خواهد شد. گزینه‌ی غیر فعال‌سازی موقت در هر زمان قابل تغییر است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات