بینگ برای پاسخ دادن به سؤالات بحث‌برانگیز کاربران به سراغ ردیت می‌رود

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
موتور جستجوی مایکروسافت برای پاسخ به سؤالات بحث‌برانگیز کاربران، قسمت‌هایی از نظرات ارائه‌شده توسط کاربران وب‌سایت ردیت را نمایش خواهد داد.
تبلیغات

گاهی اوقات سؤالاتی در موتورهای جستجو پرسیده می‌شود همچون «چرا آب مورد استفاده‌ی من به دمای جوش نمی‌رسد؟» یا «اطلاعات مجموعه‌ی تلویزیونی Band of Brothers چقدر دقیق هستند؟». مایکروسافت برای پاسخ به چنین سؤالاتی که جواب ساده‌ای ندارند به همکاری با ردیت دست زده است تا بتواند برای این سؤالات پاسخ‌ها و نتایج کامل‌تری ارائه دهد.

جستجوی بینگ / Bing Search

وقتی نوبت به چهره‌های مشهور می‌رسد نیز بینگ از پرسش‌ و پاسخ‌های انجام‌شده توسط این افراد در ردیت کمک می‌گیرد. بینگ زمان پرسش و پاسخ‌های آتی ردیت را که توسط این شخصیت‌ها انجام می‌شود نیز نشان می‌دهد.

این ویژگی که از روز چهارشنبه ارائه شده، بخشی از تلاش‌های بینگ برای پاسخ به سؤالات نه‌‌چندان واضحی است که جواب ساده‌ای ندارند. مایکروسافت برای پاسخ به این سؤالات به ردیت روی آورده است که ۳۳۰ میلیون کاربر دارد و بسیاری از آن‌ها دائما در حال بحث درباره‌ی موضوعات مختلف هستند.

به‌گفته‌ی الکس اوهانیان، یکی از مؤسسان ردیت، موتورهای جستجو برای یافتن محتوا ساخته شده‌اند؛ اما وقتی یک سؤال بیش از چند پاسخ دارد، کار برای موتورهای جستجو سخت می‌شود. خوشبختانه کاربران ردیت دائما در حال دادن رأی مثبت به بهترین نظرات و رأی منفی به نظرات نامناسب هستند. حال ردیت از طریق بینگ محتوای خود را به کاربران اینترنت ارائه می‌کند؛ برای مثال وقتی کاربران سؤالی همچون «چرا آب مورد استفاده‌ی من به دمای جوش نمی‌رسد؟» از بینگ می‌پرسد، پاسخ‌های داده‌شده توسط افراد متخصص نظیر شیمی‌دانان و سرآشپزها در ردیت به کاربران نشان داده خواهد شد.

اوهانیان که از جذاب نبودن محیط کاربری ردیت آگاه است، امیدوار است بینگ باعث شود کاربران بیشتری با ردیت و جامعه‌ی کاربران آن آشنا شوند. البته بهبودهای انجام‌شده در بینگ به این مورد محدود نمی‌شود. موتور جستجوی مایکروسافت برای پاسخ به سؤالات پیچیده‌ از قدرت هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا جواب‌‌هایی از منابع تخصصی ارائه دهد.

جستجوی بینگ / Bing Search

برای مثال وقتی از بینگ می‌پرسید «آیا کلسترول بد است؟»، این موتور جستجو دو دیدگاه ارائه‌شده توسط دو وب‌سایت معتبر پزشکی را به کاربران نشان می‌دهد تا بتواند کاربران را با فوائد و ضررهای مصرف کلسترول آشنا کند. به‌منظور ارائه‌ی دیدگاه‌های مناسب، موتور جستجوی مایکروسافت از شبکه‌های عصبی یا همان هوش مصنوعی ایجاد‌شده برپایه‌ی مغز انسان نیز استفاده می‌کند تا بهترین پاسخ‌های ممکن از چندین منبع معتبر به کاربران ارائه شود.

برای پیشگیری از سوءاستفاده‌ی اسپمرها (افرادی که مطالب تکراری در اینترنت پخش می‌کنند)، مایکروسافت نحوه‌ی تشخیص منابع معتبر توسط بینگ را آشکار نکرده است؛ اما احتمالا سابقه‌ی فعالیت یک وب‌سایت و استفاده از دستور زبان صحیح از جمله فاکتورهای شناسایی یک وب‌سایت به‌عنوان یک منبع معتبر خواهد بود.

بینگ همواره تلاش می‌کند تا نتایج جستجو را به شکلی کاربرپسند ارائه دهد. یکی از راهکارهای مایکروسافت برای دست‌یابی به این هدف، نمایش اطلاعات در قالب جداول است؛ برای مثال وقتی در مورد تفاوت دو نوع ورزش جستجو می‌کنید، اطلاعات مربوطه در قالب یک جدول به کاربر ارائه خواهد شد.

جستجوی بینگ / Bing Search

همچنین در مورد سؤالاتی نظیر مساحت کشورها پاسخ‌های مقایسه‌ای به شما داده خواهد شد. برای مثال اگر بپرسید «مساحت ایران چقدر است؟»، علاوه بر نشان دادن مساحت کشور، به شما گفته خواهد شد که مساحت ایران تقریبا به اندازه‌ی آلاسکا است.

جستجوی بینگ / Bing Search

جوردی ریباس، معاوت بخش محصولات هوش مصنوعی مایکروسافت، می‌گوید:

اغلب اوقات مردم به دنبال پاسخ‌هایی هستند که از معادلات ریاضی فراتر می‌روند. ما می‌خواهیم این دیدگاه‌ها را در یک چهارچوب قرار دهیم و آن‌ها را به شکلی متوازن و بی‌طرفانه ارائه کنیم.

مایکروسافت این ویژگی‌ها را طی کنفرانسی با محوریت پیشرفت‌های هوش مصنوعی که در سان‌فرانسیسکو برگزار شده بود به نمایش گذاشت. برخی از این پیشرفت‌ها به دیگر محصولات مایکروسافت همچون دستیار صوتی دیجیتال این شرکت یعنی کورتانا نیز راه یافته‌اند.

از ابتدای ماه آینده، کورتانا می‌تواند ایمیل‌های اوتلوک و جی‌میل کاربران را مرتب کند و خلاصه‌های صوتی از مهمترین ایمیل‌ها را نیز برای کاربران بخواند. به‌علاوه، مایکروسافت ویژگی جدیدی موسوم به «زنجیره‌ی مهارتی» به کورتانا اضافه کرده است که پس از انجام درخواست‌ کاربر، می‌تواند کارکردهای مربوطه‌ی دیگری نیز ارائه دهد. برای مثال اگر برای خرید بلیط مراسم خاصی از کورتانا استفاده کنید، این دستیار صوتی به شما پیشنهاد می‌کند یادآوری برای آن مراسم را در تقویم دیجیتال خود ثبت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات