پاگانی هوایرا‌ 2018؛ ابرخودروی الهام گرفته از فیات توربینا

جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
ابرخودروی منحصربه‌فرد و دوست‌داشتنی پاگانی هوایرا ۲۰۱۸، در نسخه‌ای الهام گرفته از فیات توربینا مدل سال ۱۹۵۴ رونمایی شد.
تبلیغات

هیچ کسی فکر نمی‌کرد که روزی مجبور شویم کلمات پاگانی و فیات را با هم در یک جمله استفاده کنیم؛ اما شباهت دو خودرو از محصولات این دو شرکت ایتالیایی باعث چنین مسئله‌ای شده است. پاگانی که در زمینه تولید خودروهای لوکس و سوپراسپرت فعالیت می‌کند، با خودروی زوندا معروف و شناخته شد. تخصص این شرکت در زمینه تولید خودروهای سوپراسپرت‌ و توسعه فیبر کربنی زبانزد است، طوری که برندهای معتبر در زمینه فیبر کربنی از پاگانی کمک می‌گیرند.

پاگانی هوایرا / pagani huayra

ابرخودروی پاگانی هوایرا (Pagani Huayra) که در سال ۲۰۱۲ به عنوان برترین هایپرکار دنیا از سوی بسیاری از رسانه‌ها شناخته شد، اکنون با مدل ۲۰۱۸ در بازار حضور دارد تا تک محصولی در سبد خودروساز لوکس ایتالیایی باشد. هرچند که درباره‌ی مدل افسانه‌ای پاگانی زوندا، بیشتر از هوایرا صحبت می‌شود، اما اکنون ابرخودروی پاگانی هوایرا ۲۰۱۸ در گالری مرکز طراحی گاراژ ایتالیا کاستومز (Garage Italia Customs) گنجانده شده است. این مرکز تخصصی شخصی سازی خودرو، در زمینه بازطراحی نما و ظاهر پروژه‌ها در جهت بیان شخصیت منحصر بفرد هر مشتری فعالیت می‌کند.

fiat turbina 1954

نسخه جدید ابرخودروی جدید پاگانی هوایرا ۲۰۱۸ الهام‌گرفته از پروژه خودروی مفهومی سال ۱۹۵۴ فیات توربینا است که در تصویر بالا دیده می شود. ایتالیایی‌ها این ابرخودروی کلاسیک را لامپو (به معنی آذرخش) می‌نامنند. واضح‌ترین شباهت بین دو خودرو، طرح رنگ قرمز و سفید و بسیار روی بدنه است، چرا که به سه توربین در پیشرانه‌ی فیات توربینا اشاره می‌کند. واقعیت جالب در مورد خودروی ۳۰۰ اسب بخاری فیات توربینا، علاوه بر حضور پیشرانه‌ای با عملکرد شبیه به موتور هواپیما؛ ضریب درگ باور نکردنی ۰.۱۴ بود که تاثیر زیادی بر نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت توربینا داشت.

بازگشت مجدد پاگانی هوایرا به خط تولید با استفاده از فیبر کربنی تازه ساخته شده همراه با ورودی‌های آلومینیومی خواهد بود، که سبب روشن و براق شدن سطح بدنه و آسان شدن فرایند رنگ‌آمیزی می‌شود. برخی از مناطق بدنه با رنگ شفاف تزئین شده و پرچم ایتالیا  نیز روش قوس‌ چرخ‌های عقب برای ایجاد ارتباط بین این سوپراسپرت مدرن و خودروی مفهومی حدود ۶۰ سال پیش وجود دارد.

سوپراسپرت جدید پاگانی هوایرا ۲۰۱۸ یک ابرخودروی معمولی نیست چرا که از نسخه ارتقا یافته پکیج تمپستا (Tempesta) برخوردار است و بسیاری از ترفندهای آیرودینامیکی و ورودی‌های جلوی جدید را برای راندن هوای بیشتر به سمت رادیاتورهای اینترکولر ارائه می‌دهد.

برای استثنایی کردن بیشتر، رنگ زرد آرم قدیمی فیات دوباره به زندگی بازگشته و اکنون بر چرخ‌ها و همچنین قطعات آلومینیومی بدنه نیز آراسته شده است. کالیپرهای سیستم ترمز برمبو از طرح پرچم ایتالیا استفاده کرده، در حالی که پوشش آینه‌های جانبی دارای سه رنگ روشن و شفاف به طرح سه رنگ پرچم ایتالیا یعنی سبز، سفید و قرمز است.

فضای داخلی به اندازه‌ی بدنه خودرو اختصاصی تولید شده و به لطف استفاده از مواد اعلایی از جمله چرم قهوه‌ای و سطوح آلومینیومی که با استفاده از رنگ‌های برنزی آبکاری شده، زیبایی خاصی به سوپراسپرت پاگانی هوایرا ۲۰۱۸ بخشیده است. طبق گفته گاراژ ایتالیا کاستومز، ابرخودروی منحصر بفرد پاگانی هوایرا ۲۰۱۸ نسخه‌ی توربینا، در طول دو سال توسعه یافته، در نتیجه تبدیل به یکی از زمان‌گیرترین پروژه‌های سفارشی پاگانی شده است.

تیزر رسمی سوپراسپرت پاگانی هوایرا ۲۰۱۸

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات