برای خرید یخچال، هوشمندانه عمل کنید

جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یخچال‌ها یکی از بزرگ‌ترین وسایل آشپزخانه هستند؛ پس قبل از هر چیزی باید متر را بردارید و شروع به اندازه‌گیری فضایی که در آشپزخانه دارید بپردازید.
تبلیغات

یخچال یکی از بزرگ‌ترین وسایل آشپزخانه محسوب می‌شود؛ بنابراین قبل از اقدام به خرید، باید محیط آشپزخانه را به‌دقت اندازه‌گیری کنید، از طرف دیگر با توجه به کوچکی آپارتمان‌های امروزی باید درباره‌ی نحوه‌ی انتقال یخچال به داخل ساختمان نیز برنامه ریزی کنید. عرض، ارتفاع و عمق فضا را متر کنید و فراموش نکنید که باید چند سانتی‌متر فضای باز دور تا دور یخچال در نظر بگیرید.

سبک مناسب خودتان را انتخاب کنید

در گذشته مدل‌های جمع‌وجور یخچال و فریز رایج بودند که یک کابین کوچک برای فریز در بالای آن وجود دارد؛ بعد از مدتی یخچال‌های دوقلو به بازار آمدند که یکی از آن‌ها یخچال معمولی و دیگری فریزر بود. پس از آن نیز یخچال‌های ساید‌بای‌ساید از راه رسیدند که به یخچال‌های دو قلو شباهت داشتند؛ اما از طراحی مدرن‌تری برخوردار بودند. جزییات یخچال‌های ساید‌بای‌ساید همواره در حال تغییر هستند؛ برای مثال در مدل‌های جدیدتر شما بدون باز کردن درب یخچال، قادر به تماشای درون آن هستید.

کاربرد تکنولوژی در یخچال و فریزرها

با گسترش تکنولوژی اینترنت اشیا در دنیا به‌زودی نسل جدیدی از یخچال‌ و فریزرها در بازار عرضه خواهند شد. یخچال‌های نسل آینده با اتصال به اینترنت می‌توانند به شما بگویند چه چیزهایی درحال تمام شدن هستند یا تاریخ مصرف کدام مواد غذایی در حال اتمام است.

برچسب مصرف انرژی A

یخچال شما به‌صورت دائمی روشن بوده و در حال استفاده از انرژی برق است؛ پس این موضوع که یخچال شما مصرف برق بهینه‌ای داشته باشد، اهمیت نسبتا زیادی دارد. درباره‌ی مقدار مصرف یخچال با فروشنده مشورت کنید.

رنگ و جنس بدنه‌ی یخچال و فریزر

بدنه‌های استیل در هنگام خرید یخچال و فریزر توجه شما را جلب می‌کنند؛‌ اما اثر انگشت شما روی تمام سطح آن باقی می‌ماند؛ البته اخیرا جنس‌هایی طراحی شده‌اند که این مشکل در آن‌ها مرتفع شده است.

آب‌سرد کن و یخ‌ساز

یخچال‌هایی که آب سرد کن دارند اصولا یا مخزن مجزا دارند یا به لوله‌ی آب منزل شما متصل هستند. عیب یخچال‌های مخزن دار این است که شما مجبور هستید هر روز مخزن آب و یخ آن را پر از آب کنید.

مراقب صدای یخچال باشید

موتور یخچال ممکن است صدای آزاردهنده‌ای تولید کند. این مشکل بیشتر در یخچال‌های قدیمی وجود دارد‌؛ با این وجود یخچال‌های امروزی نیز که موتور بی‌کیفیتی دارند، در زمان اتوماتیک کردن صدای زیادی تولید می‌کنند.

یخچال با قیمت اقتصادی

قیمت بعضی از مدل‌های یخچال‌ وارداتی به ۲۰ میلیون تومان نیز می‌رسد؛ اما همه‌ی مردم قادر به خرید آن نیستند. باید بدانید که یخچال‌های داخلی از نظر سطح کیفیت در جایگاه مطلوبی قرار دارند و شما می‌توانید با هزینه‌ی زیر یک میلیون تومان نیز یک یخچال داخلی خریداری کنید. همچنین راهکار دیگر خرید یخچال دست دوم است؛ البته این کار چندان توصیه نمی‌شود؛ اما چنانچه به صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیاز دارید یا در یک منزل به تنهایی زندگی می‌کنید، می‌توانید آن را امتحان کنید. خرید یخچال دست دوم نیاز به مشورت با یک تعمیرکار دارد. همچنین باید بعد از خرید آن را به درستی تمیز کنید.

برای مشاهده و خرید انواع یخچال و فریزر به سایت دیوار مراجعه کنید؛ همچنین اگر قصد فروش یخچال و فریزر خود را دارید، اقدام به ثبت‌نام و درج آگهی در سایت دیوار کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات