افزایش ۱۴ میلیونی قیمت سراتو آپشنال سایپا لغو شد

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
گروه خودروسازی سایپا افزایش ۱۴ میلیون تومانی قیمت خودروی سراتو آپشنال را پس گرفت و این خودرو را مجددا با قیمت پیشین به فروش خواهند رساند.
تبلیغات

از روز گذشته حرف و حدیث‌هایی مبنی بر افزایش قیمت سراتو آپشنال تولید شرکت سایپا منتشر شد. این شایعات به دنبال بسته شدن سامانه خرید اینترنتی این خودرو منتشر شد. حالا و پس از گذشت تنها ۲۴ ساعت، این شایعات رنگ واقعیت به خود گرفت و گروه سایپا قیمت جدید خودروی سراتو را اعلام کرد. سایپا با افزایش ۱۴ میلیون تومانی نسبت به هفته‌ی گذشته، از امروز سراتو را با رقم عجیب و غیرقابل باور ۱۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رساند. این درحالی است که هفته گذشته قیمت این خودرو ۱۰۴ میلیون تومان بود و مهرماه نیز این خودرو با قیمت ۹۹ میلیون تومان توسط سایپا به مشتریان تحویل می‌شد. از سویی دیگر، تقاضای بازار برای این محصول، چندان زیاد نیست و معمولا پیش‌فروش‌های ضعیفی به همراه دارد.

جدول تغییر قیمت خودروی سراتو مونتاژی در شرکت سایپا در جدول زیر قابل مشاهده است.

مشخصات

قیمت مهرماه

قیمت آبان ماه

قیمت آذرماه

سراتو آپشنال 

۹۹,۱۵۸,۰۰۰

۱۰۴,۱۵۸,۰۰۰

۱۱۸,۵۰۰,۰۰۰

این افزایش قیمت خودروی سراتو را می‌توان آغازی بر روند افزایشی قیمت خودروهای مونتاژ داخل دانست. پیش از این مدیران خودرو نیز به‌عنوان تولیدکننده‌ی محصولات برند ام‌وی‌ام در ایران بین ۲ تا ۴ میلیون تومان قیمت محصولات خود را افزایش داده بود. اما اولین شرکت داخلی که اقدام به افزایش قیمت سبد محصولات خود کرد، کرمان موتور بود که خودروهای سانتافه و سوناتا را به ترتیب ۱۰ میلیون و ۶ میلیون تومان افزایش داد و بدین ترتیب این خودروها با قیمت‌های جدید ۲۰۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ۲۵۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از سوی کرمان موتور به فروش می‌رسد. 

این در حالی است که طی هفته‌های گذشته شاهد رشد قیمت خودروهای وارداتی بودیم و بدین ترتیب موج افزایش قیمت به خودروهای تولید و مونتاژ داخلی نیز سرایت کرده است.

بروزرسانی:

محسن جهرودی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بر عدم‌ افزایش قیمت خودروی سراتو آپشنال و عرضه این خودروی مونتاژی با شرایط قبلی تأکید کرد. وی در این زمینه اعلام کرد:

گروه سایپا با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و سیاست‌های دولت محترم در مقطع فعلی طرح افزایش قیمت خودروی سراتو را از دستور کار خود خارج کرده است و دستور اصلاح قیمت‌های جدید به معاونت فروش و بازاریابی سایپا نیز ابلاغ شده است. به دلیل بالا رفتن هزینه‌های سربار تولید، افزایش قیمت خودروهای ما طبیعی است؛ اما فعلا تصمیم گرفتیم با کنترل هزینه‌های مرتبط با تولید و با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان داخلی، هزینه‌های تمام‌شده‌ی محصولات سایپا کنترل شود.

گروه سایپا اعلام کرده است در حال حاضر خودروی سراتو آپشنال با قیمت قبلی خود یعنی ۱۰۴ میلیون و ۱۴۸ هزار تومان در قالب طرح ویژه فروش و تحویل فوری در نمایندگی‌های سراسر کشور در جریان است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات