رنو فلوئنس برقی، بروزرسانی می‌شود

پنج‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رنو از نسخه‌ی برقی رنو فلوئنس رونمایی کرده است که می‌تواند با هر بار شارژ ۲۱۳ کیلومتر مسافت بپیماید.
تبلیغات

حتما همگی شما خودروی رنو فلوئنس را به خاطر دارید. رنو فلوئنس خودرو سدان سایز بود که نخستین بار در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و بر پایه مدل مگان ساخته شده است. رنو فلوئنس در بازار برخی از کشورها همانند کره جنوبی با نام سامسونگ SM3 عرضه می‌شد. تولید این خودرو در کارخانه‌ای در بوسان کره جنوبی انجام می‌شد و از سال ۲۰۱۳ نیز نسخه الکتریکی این خودرو با نام ZE وارد بازار شد ولی حالا رنو اقدام به بروز رسانی این خودروی الکتریکی کرده است. اصلی‌ترین تغییر این خودرو نسبت به قبل جایگزینی باتری آن نسبت به قبل است که باتری ۲۲ کیلو واتی قبلی حالا با یک باتری بزرگ‌تر با ظرفیت ۳۶ کیلو وات ساعت جایگزین شده است.

رنو فلوئنس

 جالب است که باتری جدید با وجود آنکه ظرفیت بیشتری دارد تاثیری بر روی وزن خودرو نگذاشته است و از وزن یکسان با مدل قبلی برخوردار است. حالا رنو سامسونگ SM3 ZE مدل ۲۰۱۸ به کمک همین باتری می‌تواند با هر بار شارژ مسافت ۲۱۳ کیلومتر را به پیماید. از نظر شعاع حرکتی باید گفت که نسل جدید این خودرو حدود ۵۷ درصد شعاع بیشتری نسبت به مدل قبلی دارد. رونمایی از این خودرو نیز چند روز پیش در نمایشگاه فیوچر اتو اکسپو در شهر داکو کره انجام شد. به گفته سازنده، بر اساس مطالعاتی که در کشور کره انجام شده است میزان مسافتی که کره‌ای‌ها در هر روز طی می‌کنند چیزی حدود ۴۰ کیلومتر است. با این حساب سازنده تخمین می زند که بتوان این رنو را با هر بار شارژ تا حدود پنج روز مورد استفاده قرار داد. حداقل در صورتی که این خودرو فقط مورد استفاده جاده‌ای قرار گیرد می‌تواند به چنین نتیجه‌ای امیدوار بود.

رنو فلوئنس

خودروی رنو سامسونگ SM3 ZE بازار فروش بزرگی در کره جنوبی دارد و نه تنها مشتریان عادی علاقه زیادی به این خودرو دارند؛ بلکه این خودرو در بین رانندگان تاکسی و ناوگان حمل و نقل عمومی محبوبیت بالایی دارد. به طوری که تا ماه آوریل گذشته حدود ۱۲۰۰ دستگاه از این خودرو توسط ارگان‌های دولتی و سازمان‌های بهداشتی کشور کره مورد استفاده قرار گرفته است. حالا انتظار می‌رود که با به روز رسانی در مجموعه باتری خودرو شاهد فروش بیشتر آن نیز باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات