دوج چارجر مدل 1968 با تیونینگ تماشایی سوئدی

پنج‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
جی لنو، مجری معروف و کلکسیونر آمریکایی، این‌بار به بررسی دوج چارجر مدل ۱۹۶۸ که توسط یک تیم سوئدی بازسازی و تیونینگ شده است، می‌پردازد.
تبلیغات

نمایشگاه سما (SEMA) امسال میزبان خودروهای عضلانی و سفارشی بسیاری بود که یکی از  آنها، فراتر از مدل‌های معمول، جلب توجه می‌کرد. در واقع خودروی مورد نظر ما دوج چاجر مدل ۱۹۶۸ است که نه توسط یک کارگاه تیونینگ تخصصی یا یک شرکت بزرگ، بلکه توسط یک فرد از کشوری که اصلا فکر آن را نمی‌کردیم ساخته شده است. این مدل، در نمایشگاه سما ۲۰۱۷، توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده بود.

دوج چارجر / Dodge Charger
دوج چارجر / Dodge Charger
دوج چارجر / Dodge Charger
دوج چارجر / Dodge Charger
دوج چارجر / Dodge Charger

یوهان اریکسون اهل سوئد بوده و شغل اصلی وی، فروش محصولات ولوو است. یوهان این چاجر زیبا را در گاراژ شخصی و با کمک چندین تن از دوستان خود سرپا کرده است که حالا به برنامه‌ی جی لنو (Jay Leno's Garage) رسیده است. احتمالا هنگامی که در سوئد هوا بسیار سرد و نامساعد می‌شود، عاشقان خودرو به گاراژهای خود پناه برده و زیباترین دوج چارجرهای جهان را می‌سازند. یوهان که مغز متفکر این پروژه بوده است، این دوج چاجر را کاملاً بازسازی کرده است؛ در حقیقت این خودروی به‌خصوص، روزگاری به عنوان یک خودروی مسابقه در سوئد بنزین می‌سوزانده است. اریکسون اشاره می‌کند که این خودروی عضلانی و افسانه‌ای آمریکایی، طرفداران بسیاری در سوئد دارد و به همین منظور، وی به دنبال ساخت خودرویی بوده است که واژه‌ی «حماسی» را از نو تعریف کند.

دوج چارجر / Dodge Charger

به همین منظور، پنل‌های بخش عقب و جلوی خودرو، برای جای گرفتن رینگ‌های بزرگ و دست‌ساز ۲۴ و ۲۲ اینچی عریض‌تر شده‌اند؛ سقف این چارجر به اندازه‌ی ۴۰ میلی‌متر کوتاه‌تر شده است تا بر روی شاسی شورولت کوروت مدل ۲۰۰۶ قرار بگیرد. یوهان اضافه می‌کند که اولویت او و دوستانش در تیونینگ این چارجر، حفظ ظاهر کلاسیک و زیبای آن بوده است. البته تغییرات زیادی در زیر این پوسته‌ی زیبا انجام شده است؛ مثلا پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر V شکل توئین توربوی دوج وایپر به قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار به همراه جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی.

وقتی که یوهان درب کاپوت برقی این چارجر منحصربه‌فرد را باز می‌کند، حاصل تلاش تیم سوئدی نمایان می‌شود؛ از هدرز دست‌ساز گرفته تا منیفولد ورودی همه نمایشی از توانایی‌های این تیم سوئدی و تسلط آن‌ها بر پیشرانه‌های آمریکایی است. جی لنو محو تزئینات دست‌ساز و بی‌شمار این چارجر شده است و آن را کاملا یک خودروی کلکسیونی و نمایشی می‌داند. در نمای داخلی، یک کابین کاملاً سفارشی که با آلومینیوم تزئین شده است را شاهد هستیم.

دوج چارجر / Dodge Charger
دوج چارجر / Dodge Charger
دوج چارجر / Dodge Charger
دوج چارجر / Dodge Charger
دوج چارجر / Dodge Charger

یوهان و جی در ادامه به بخش عقب خودرو و طراحی کلاسیک آن می‌پردازند. اگر طرفدار سیستم‌های صوتی  هستید، با باز شدن در صندوق عقب برقی، مطمئناً لبخند خواهید زد؛ ۲۱ اسپیکر سفارشی منتظر پخش انواع موزیک‌های راک اند رول آمریکایی هستند. جی لنو اولین فردی است که پشت فرمان این چلنجر خاص می‌نشیند. حتی یوهان نیز، هنوز با خودروی خودش رانندگی نکرده است. با اینکه این یک خودروی نمایشی است و نباید انتظار عملکرد بالای فنی از آن داشت، ولی تا دو موتور ۱۱ هزار، مشکلی پیش نمی‌یاید.

یوهان این چارجر را کاملا با هزینه‌ی شخصی ساخته است و اسپانسرهای این خودرو، فقط مسؤلیت انتقال آن از سوئد به خاک آمریکا را داشته‌اند. نظر شما در مورد این دوج چارجر ۱۹۶۸ سفارشی چیست؟ تصور این چارجر در فیلم سینمایی بولیت(Bullit) و رانندگی استیو مک‌کوئین بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا بیننده‌ی این دوج چارجر زیبا، در برنامه‌ی این هفته‌ی جی لنو باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات