رنو مگان RS مدل 2018 معرفی شد

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
رنو مدل جدید مگان RS را معرفی کرده که از پیشرانه‌ی توربو و جعبه‌دنده‌ی دوبل کلاچ بهره مند است.
تبلیغات

رقابت در بازار هاچ‌ بک‌ اسپرت هر روز در حال داغ‌تر شدن است و رنو نیز برای اینکه از قافله عقب نماند، نسل بعدی خودروی مگان RS را معرفی کرده است. این خودرو تنها به‌صورت پنج‌در عرضه می‌شود و این در حالی است که نسل قبلی این خودرو به‌عنوان یک خودروی کوپه دودر شناخته می‌شود. این محصول رنو تنها نباید با خودروهایی همچون فولکس واگن گلف GTi، فورد فوکوس ST و پژو ۳۰۸ GTi رقابت کند؛ بلکه یک رقیب جدید به نام هیوندا i30 N نیز دارد. البته این نسخه قدرتمند از مگان به‌خوبی آماده است تا با رقبای خود رقابت کند؛ چون تنها خودرو در کلاس خود است که از سیستم چهار چرخ فرمان‌پذیر استفاده می کند.

رنو درخصوص مگان RS جدید انعطاف زیادی از خود نشان داده است تا مشتریان بتوانند بسته به نیاز و علایق، خودروی خود را سفارش دهند؛ به‌طوری که برای مثال این مدل اولین نسل از مگان است که می‌توان آن را با دو نوع جعبه‌دنده سفارش داد که یکی از آن‌ها ۶ سرعته دستی و دیگری از نوع دو کلاچه ۶ سرعته است. در ویدیویی که رنو برای معرفی این خودرو منتشر کرده، دیده می‌شود که توجه ویژه‌ای به طراحی و مشخصات فنی این خودرو داشته است.

رنو مگان

از بارزترین مشخصات رنو مگان RS ۲۰۱۸ می‌توان به کمک‌فنرهای هیدرولیک این خودرو اشاره کرد که در هر دو محور جلو و عقب از آن‌ها استفاده شده است. فشار داخلی این کمک‌فنرها می‌تواند بسته به نوع رانندگی تغییر کند. ضمن اینکه زاویه‌ی چرخ‌های عقبی می‌تواند توسط سیستم 4 Control تغییر کند و به این ترتیب چسبندگی و پایداری خودرو در تمامی شرایط در بهترین حالت قرار دارد. سیستم 4 Control در خودرو مگان GT به‌صورت استاندارد عرضه می‌شود و بسته به سرعت اتومبیل، کارکرد آن می‌تواند تغییر کند؛ به‌طوری که تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت چرخ‌های عقب در جهت خلاف چرخ‌های جلو فرمان می‌پذیرند؛ اما با گذر از سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت، چرخ‌های عقب به شکل موازی با چرخ‌های جلو زاویه می‌گیرند و این شرایط تا سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ادامه دارد.

رنو مگان

خودروی رنو مگان RS جدید به یک پیشرانه بنزینی توربوشارژ مجهز است که ۱.۸ لیتر حجم دارد. این پیشرانه را پیش از این در خودروی آلپاین A-110 نیز دیده بودیم. این پیشرانه که روی نسخه پایه مگان RS از سال آینده عرضه خواهد شد، چهار سیلندر دارد و می‌تواند ۲۸۳ بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۳۹۰ نیوتون متر گشتاور در ۲۴۰۰ دور بر دقیقه تولید کند اما مگان RS برای سال ۲۰۱۸ یک‌ نسخه‌ی قوی‌تر نیز دارد که از ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. مدل قدرتمند خودرو همچنین از رینگ‌های بزرگ ۱۹ اینچی به‌صورت استاندارد استفاده می‌کند.

 یکی از سؤالاتی که برای طرفداران رنو پیش آمده این است که آیا این خودرو خواهد توانست رکورد خودروهای دیفرانسیل جلو را در پیست نوربرگ رینگ بشکند؟ باید گفت برای جواب این سؤال هنوز خیلی زود است؛ اما احتمالاً رنو نسخه Trophy این خودرو را برای این کار آماده خواهد کرد که البته باید بتواند رکورد هوندا سیویک Type-R را که ۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه است، بشکند. در ادامه می‌توانید ویدیو و گالری تصاویر این خودرو را مشاهده کنید.

رنو مگان
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات