ژاپن دیسپلی از LCD جدید با تراکم ۸۰۳ پیکسل بر اینچ رونمایی کرد

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ژاپن دیسپلی نمایشگر LCD ویژه‌ی واقعیت مجازی خود را با تراکم ۸۰۳ پیکسل بر اینچ به نمایش گذاشت؛ این شرکت همچنین صفحه نمایشی با تراکم ۱۰۰۰ پیکسل بر اینچ در راه دارد.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند امروزی از تراکم پیکسل بالاتر از ۵۰۰ پیکسل بر اینچ برخوردار هستند؛ اما هدست‌های واقعیت مجازی با این تراکم پیکسل، اغلب با افکت Screen Door مواجه می‌شوند. هدست‌ها از لنزهایی برخوردارند که روی صفحه نمایش زوم می‌کنند؛ بنابراین خطوط پیکسل‌های نمایشگر به وضوح دیده می‌شود که این مسئله هنگام بازی یا پخش ویدیوی واقعیت مجازی آزاردهنده است.

تولیدکننده‌های صفحه نمایش به دنبال رفع این مشکل و بالا بردن تراکم پیکسل هستند. شرکت سامسونگ اوایل سال ۲۰۱۷ از نمایشگری با تراکم ۸۵۸ پیکسل بر اینچ رونمایی کرد. شرکت ژاپن دیسپلی نیز به‌تازگی از صفحه نمایشی با تراکم ۸۰۳ پیکسل بر اینچ رونمایی کرده است و قصد دارد تا نیمه اول سال ۲۰۱۸، نمایشگر LCD دیگری با تراکم ۱۰۰۰ پیکسل بر اینچ عرضه کند.

803ppi LCD

صفحه نمایش جدید ژاپن دیسپلی از نوع LTPS TFT IPS LCD است و در اندازه ۳.۶ اینچ با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۹۲۹ ساخته شده؛ این نمایشگر از روشنایی ۱۵۰ نیت و نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتز بهره می‌برد.

هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت، مشتری خاصی برای این صفحه نمایش دارد یا خیر؛ اما تولید نمایشگرهایی با تراکم پیکسل بالاتر تا نیمه اول سال آینده، می‌تواند یک راه چاره‌ی موقتی باشد.

در حال حاضر، این میزان تراکم پیکسل از بسیاری نمایشگرهای مخصوص واقعیت مجازی بالاتر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات