UBS: ماشین پول‌ساز مایکروسافت، در حال افزایش ارزش بازار آن است

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
سرمایه‌گذاری مایکروسافت در سرویس‌های مبتنی بر رایانش ابری، باعث افزایش ارزش سهام این شرکت می‌شود.
تبلیغات

جنیفر سوانسون لویی، تحلیل‌گر مؤسسه‌ی تحقیقاتی UBS، معتقد است که سرمایه‌گذاری مایکروسافت روی سرویس رایانش ابری آژور، در آینده باعث افزایش ارزش بازار این شرکت خواهد شد. به اعتقاد لویی، سرویس‌های رایانش ابری مایکروسافت، طی پنج سال آینده بالغ بر ۵۳ میلیارد دلار بر درآمد‌های ردموندی‌ها خواهند افزود و در این بین، آژور با ۲۳ میلیارد دلار، تأثیرگذارترین نقش را بر عهده خواهد داشت. لویی باور دارد که ارزش هر سهم مایکروسافت با افزایش ۲۷.۲۹ درصدی نسبت به مقدار فعلی، ۱۰۵ دلار خواهد شد.

شرکت‌ها در حال حرکت به سمت فرآیندی موسوم به «دگرگونی دیجیتال» هستند؛ فرآیندی که طی آن، شرکت‌های مختلف با هدف مطرح باقی‌ ماندن یا پیشی‌ گرفتن از دیگران، فناوری‌های جدید را به‌ کار می‌گیرند. لویی آژور را به‌عنوان عامل محرک مایکروسافت می‌پندارد؛ چرا که سایر شرکت‌ها نیز به‌تدریج به سمت سرویس‌های ابری حرکت خواهند کرد.

در اکتبر سال جاری میلادی، ردموندی‌ها درآمد سالانه‌ی حاصل از کسب‌وکار سرویس‌های ابری خود را ۲۰ میلیارد دلار اعلام کردند؛ دستاوردی که مایکروسافت امیدوار بود در سال ۲۰۱۸ و به لطف سرویس‌های ابری آژور و آفیس ۳۶۵ به آن دست پیدا کند. ارزش سهام مایکروسافت روز جمعه‌ی گذشته با افزایش ۱.۶۷ درصدی به ۸۳.۸۷ دلار به ازای هر سهم رسید. خاطرنشان می‌کنیم که ارزش سهام این شرکت در سال جاری ۳۴.۰۴ درصد افزایش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات