IDC: ارزش بازار اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۱ از یک تریلیون دلار عبور می‌کند

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مرکز بررسی IDC پیش‌بینی کرده است که ارزش کل بازار اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۱ از مرز یک تریلیون دلار خواهد گذشت.
تبلیغات

طبق گزارش جدیدی از شرکت داده‌های بین‌المللی (IDC)، انتظار می‌رود ارزش بازار اینترنت اشیا بر اساس هزینه‌‌ی جهانی مصرف‌کنندگان، تا سال ۲۰۲۱ به ۱.۱ تریلیون دلار برسد. این شرکت همچنین پیش‌بینی کرده است که سخت‌افزار در بزرگ‌ترین بخش فناوری مربوط به اینترنت اشیا، ارزشی معادل ۲۳۹ میلیارد دلار پیدا خواهد کرد و همراه با خدمات، نرم‌افزار و قابلیت اتصال خواهد بود. این گزارش تخمین می‌زند که بخش عمده‌ی هزینه‌‌ها روی حسگرها، ماژول‌ها، امنیت و زیرساخت خواهد بود. صنعت تولید بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۸۹ میلیارد دلار را روی محصولات اینترنت اشیا و خدمات آن تنها در سال ۲۰۱۸ خواهد داشت تا بتواند عملیات‌ و تلاش‌ها برای مدیریت دارایی را پشتیبانی کند. بر اساس پیش‌بینی شرکت داده‌های بین‌المللی، هزینه‌های کلی برای اینترنت اشیا احتمالا در سال آینده به ۷۷۲.۵ میلیارد دلار خواهد رسید؛ در سال ۲۰۱۷ این مبلغ برابر با ۶۷۴ میلیارد دلار بود.

IDC همچنین پیش‌بینی می‌کند که صنعت‌های حمل‌و‌نقل و خدمات رفاهی در سال‌های آینده سرمایه‌گذاری عظیمی در اینترنت اشیا انجام دهند و با نظارت بر حمل‌ونقل و مدیریت مجموعه‌ی ناوگان، بتوانند بر هزینه‌های اینترنت اشیا در حمل‌و‌نقل و همچنین بر عرصه‌ی شبکه‌های انرژی هوشمند در خدمات رفاهی، تسلط پیدا کند. وسایل نقلیه‌ی متصل و بناها و ساختمان‌های هوشمند نیز ممکن است به هزینه‌های اینترنت اشیا ارتباط پیدا کنند و سرمایه‌گذاری این صنعت‌ها در سال آینده به چیزی حدود ۹۲ میلیارد دلار برسد. در مجموع، به نظر می‌رسد بیشترین هزینه روی اینترنت اشیا در جهان از طرف کشور چین در سال ۲۰۱۸ و به‌مبلغ ۱۹۴ میلیارد دلار باشد. از سویی انتظار می‌رود ژاپن ۶۸ میلیارد دلار و کره‌ی جنوبی ۲۹ میلیارد دلار در زمینه‌ی اینترنت اشیا هزینه کنند.

طبق گفته مارکوس تورچیا، مدیر پژوهش تجزیه‌و‌تحلیل و درک بینش‌های مصرف‌کننده در شرکت داده‌های بین‌المللی، اگر بخواهیم هزینه‌های مصرف‌کنندگان در مورد اینترنت اشیا را مورد بررسی قرار دهیم، انتظار می‌ٰرود که آن‌ها مبلغی معادل ۶۲ میلیارد دلار در مواردی مثل اتوماسیون منازل، امنیت و لوازم هوشمند در سال آینده صرف کنند. باید اشاره کنیم که مجموع هزینه‌های اینترنت اشیا در سال ۲۰۲۱ طبق گزارش و پیش‌بینی شرکت داده‌های بین‌المللی، کمی پایین‌تر از پیش‌بینی تحقیقات متمرکز بر بازار برای سال ۲۰۲۰ است. تحقیقات متمرکز بر بازار پیش‌‌بینی کرده‌اند که ارزش کلی بازار اینترنت اشیا تنها در همان سال به ۱.۲۳ تریلیون دلار خواهد رسید. با این وجود، باید ببینیم که در آینده، رشد این بازار نوظهور چگونه می‌تواند بر هزینه‌های اینترنت اشیا (از وسایل نقلیه متصل و بلندگوهای هوشمند گرفته تا لوازم خانگی متصل به گوشی هوشمند و فناوری‌های پوشیدنی) تأثیر بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات