تقاضا برای نمایشگر امولد به‌سرعت در حال رشد است

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
میزان تقاضا برای نمایشگر امولد روند رو‌به‌رشدی طی می‌کند و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۲ حدود ۱ میلیارد و ۵۳۶ دستگاه روانه بازارهای جهانی شود.
تبلیغات

طبق گزارش منابع مختلف، پیش‌بینی می‌شود که مجموع فروش جهانی نمایشگر امولد نسبت به سال ۱۶۲۰ که ۴۲۲ میلیون دستگاه بود، تا سال ۲۰۲۲ به ۱ میلیارد و ۵۳۶ دستگاه افزایش یابد. میزان رشد تقاضا تا سال پیش ۳۵.۹ درصد بود که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال‌ جاری به ۱۲.۳ درصد، یعنی معادل ۴۷۳.۸ دستگاه افزایش پیدا کند. حتی با توجه به این‌که آیفون ۱۰ به نمایشگر امولد مجهز شده است، پیش‌بینی می‌شود این افزایش رشد تا سال آینده به ۳۴.۱ درصد یعنی معادل ۶۳۵.۵ میلیون دستگاه برسد.

طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، نرخ رشد این محصول در سال ۲۰۱۹ به ۳۹.۳ درصد، سال ۲۰۲۰ به ۱۸.۱ درصد، سال ۲۰۲۱ به ۱۹.۴ درصد و سال ۲۰۲۲ به ۲۳.۱ درصد تغییر خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده تقاضای جهانی برای به‌کارگیری صفحه نمایش‌ امولد در گوشی‌های هوشمند با رشد چشم‌گیری مواجه شود. همچنین انتظار می‌رود که تقاضای جدید برای به‌کارگیری این فناوری در توسعه‌ی ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها، خودروها و دیگر دستگاه‌ها افزایش یابد. بازار تلویزیون‌های اولد نیز همچنان داغ است.

در این موقعیت، تولیدکنندگان صفحه‌ نمایش یکی پس از دیگری وارد عرصه امولد می‌شوند. احتمالا شرکت‌های چینی همچونBOE ،CSOT و تیانما و همچنین شرکت‌های ژاپنی همانند شارپ، تولید انبوه صفحه نمایش‌ امولد را از سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ آغاز خواهند کرد.

در حال حاضر بازار نمایشگر امولد سامسونگ، حدود ۹۸.۵ درصد از مجموعه بازار گوشی‌ هوشمند را شامل می‌شود. همچنین ال‌جی‌ دیسپلی تنها تولید کننده‌ای است که پنل‌ اولد بزرگ می‌سازد.

ال‌جی‌ دیسپلی در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری ۱۵ تریلیون ون (یا ۱۳.۵ میلیارد دلار) در کره جنوبی و ۵ تریلیون ون (یا ۴. ۵  میلیارد دلار) در چین تا سال ۲۰۲۰ است تا فناوری و حجم تولید محصولات خود را افزایش دهد.

سامسونگ دیسپلی نیز با ۱۴.۱ تریلیون ون معادل ۱۲.۶ میلیارد دلار، قصد دارد به سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۱۷ بپردازد و این مبلغ را تا سال آینده به ۱۶ تریلیون ون یا ۱۴.۴ میلیون دلار افزایش دهد.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات